Alla inlägg den 24 juni 2015

Av Catja Lindeblad - 24 juni 2015 14:27

Detta regnande kan ju göra en alldeles tossig och till råga på allt är det kallt också och när jag säger att det är kallt, då är det kallt..  

Det behöver inte alls vara svettigt varmt, det betackar jag mig för men liite kan väl solen titta fram och UPPEHÅLLSVÄDER skulle jag VERKLIGEN vilja HA!!

Det är ju inte så kul att HELA TIDEN torka dyngsura hundar..

 

För att inte tala om hur mycket man missar i trädgården, min fina doftande kaprifol tex som doftar så gott om kvällarna..men vädret inbjuder icke till sittning där ute precis..

Man får helt enkelt passa på att dra djupa andetag när jag hastar ut där med Walter;-)

 

Igår hade jag sett framemot att se "morden i midsomer" nya avsnitt också..vilken lycka!  

Hann väl knappt sätta rumpan i soffan förrän Nora och Walter gick i "attackposition" Nora är inte riktigt på det klara om hon ska älska Walter lika mycket som hon älskar Vince..Melvin klarar detta bättre vilket gjorde mig rätt förvånad,det trodde jag inte..  

Vi fick fixat detta rätt snabbt med ett öga på tv'n

Sen KISSAR Walter på MATTAN och det har han minsann inte gjort sen han kom hem..då fick jag släppa ögat på tv'n och hasta ut efter papper.. efter denna fadäs så beslutar Walter sig för att det glaset med saft ser ju gott ut och välter ut det hela..Ny utryckning efter papper och trasa    

Sen la sig lugnet och jag kunde hjälpligt hänga med..sen somnade jag och missade hela poängen så att säga..har ingen aning hur det slutade..  

Bättre tur nästa tisdag;-) tur jag har play så kan jag kanske passa på när Walter sover sin skönhetssömn och se slutet..

 

Idag tog jag Walter i famnen och vi drog i väg till 4 H gården och Vince fick springa och jag behövde inte hålla så mycket koll på honom utan kunde glo på Walter och tur va det för på honom kröp en av dessa vedervärdiga djur.. FÄSTING..

 

En vecka har snart gått och på fredag är Walter 9 veckor..lite längre ben har han fått tycker jag,eller så är det bara som jag inbillar mig..;-)

En liten tuffing är han det lilla livet och han vill gärna bestämma, Vince är alldeles för snäll fast han kan säga ifrån det har jag sett idag ett kort mörkt skall och Walter sprang genast och slicka honom i mungipan..perfekt!  

Vince bjöd upp till lek idag också och det var underbart att se..blir så glad!

Så det kommer att bli hur bra som helst!    


I morgon är det dags att vandra till Alfaveta och Vincent ska ta bort den utväxten han har vid tassen och jag hoppas allt går bra!

Det är alltid en viss ångest det här med narkos men jag ska tänka positivt..nåt annat är helt otänkbart min älskade Vince!

 

Tjingeling!





Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards