Alla inlägg den 26 september 2015

Av Catja Lindeblad - 26 september 2015 21:33

Det är klart,jag erkänner, att djupt inom mig blir jag stolt, det är ju inte det att jag vill ha en hund som vrålskäller och tuffar sig varenda minut..   Vi vet ju alla hur snäll Vince är och att han till och med är skiträdd för flugor..men ändå dom där gångerna när han växer minst 10 cm och MORRAR djupt nere i brösten och när han ser lite farlig ut,då känner mig stolt på ett morbid konstigt sätt..då förstår jag precis varför människor köper "kamphundar"..hundar som ser lite farliga ut..   man växer på nåt sätt själv och det låter ju lite knäppt..men när Vince blir dom där 10 cm större, när ögonen stirrar stint och han MORRAR, ja då växer liksom jag också och blir en stålkvinna..;-)) (fast i kväll var det mot en vit fralla)

 

Det är ju saker som man får tala lite tyst om..precis som häromdagen när W stötte upp sin första fasan..det är ju inget man gapar högt om, han är ju ingen arbetande jakthund,vi är ju inte ute på jakt på det sättet, så några fasaner,kaniner eller andra hoppande, skuttande varelser ska dom ju inte gå efter..men ändå alltså,så duktig han var min lille rövWalter riktigt duktig faktiskt..;-)

 

Numera är det en ren fröjd när ens hand,arm hamnar i gapet på W det känns knappt alls och halleluja för det,

nästan alla mjölktänder är borta..4 stycken har jag lyckats fånga och dom ska jag ta fram och begrunda om jag i framtiden ska köpa valp igen..fast Vincents tänder ligger i samma lilla trä ask och det hjälpte ju inte;-)

 

Det är tur minnet är kort annars skulle ingen köpa valp eller skaffa barn den saken är klar..;-)

   

Walter har en förkärlek för mina glasögon så jag får passa dom noga,det räcker ju att jobbet sabbat två av dom, W ska inte få chansen för det tredje paret även om han jobbar hårt för det..;-)

   

Käglinge med hundgänget ett par gånger och jag kämpar på med min fot och även med min rygg.. i veckan som kommer SKA jag ta tag i det,mitt sista arbetspass innan ledigheten var en pärs och mina kolleger var så vansinnigt goda och tog min del av bördan,man får hoppas dom inte fick ont i ryggen själva!  

Jäkla skit är det och man kan bara hoppas på att det simsalabim blir bättre av sig själv eller att jag får hjälp på Vc men det är ju Oxie vårdcentral vi pratar om, så det får väl bli ett simsalabim!

 

Imorgon blir det en tur till hundlandet och det ska bli riktigt roligt!

Extra roligt eftersom det var där vi gick vårdhundskolan Vince och jag,fast då var hundlandet bara en tanke, så det ska bli roligt och se hur det blev..  

Så nu hoppar vi tidigt i säng så jag är kapabel att höra alla klockor ringa imorgon bitti..  


Tjingeling!





Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards