Direktlänk till inlägg 1 februari 2016

Månad nummer två..

Av Catja Lindeblad - 1 februari 2016 17:29

Det finns verkligen något jag ogillar mer än nåt annat och det är att stryka,tror till och med att jag skulle kunna dra omkring med dammsugaren en extra gång bara jag slapp detta och det säger en hel del, för jag hatar verkligen att städa och har man djur så måste man ju städa för eller senare och jag tar det förstås gärna senare..

 

Men stryka är inte ett måste, jag menar skrynkliga kläder KAN du ju ha på dig  

När jag var yngre och dåvarande (stackars man) inte hann stryka så köpte jag nya kläder istället, absolut gräsligt egentligen, men då fattar ni min ovilja

Nuförtiden har jag inte råd att göra så, för mina pengar ligger helt o hållet på hundarna..

 

Men idag gjorde jag ett tappert försök, jag menar julgardinerna kan ju inte hänga hur länge som helst

Det gick sådär..  

I sovrummet är EN längd hyfsat struken den andra inte lika struken..

I köket kämpade jag lite längre så halva köksgardinen på bägge ser ok ut, det som är längre ner sket jag i..det verkligen kryper i kroppen på mig som myror längs benen..;-)  

Blev fullständigt utmattad av denna bedrift så vi drog till käglinge i upplyftande(?) regn...dvs W och jag drog till käglinge, Vince den stackaren fick nöja sig med en promenad med mig innan..undrar om han tänker nåt, typ VARFÖR får Walter hänga med o inte jag??  

Skittrist är det att inte ha bägge med, hoppas verkligen det inte dröjer länge till tills även Vince kan hänga med på långtur, det känns inte ok att gå utan honom, men bäst att vänta in ett godkännande från sjukgymnasten, skulle ju vara hemskt om vi fuskade och han skulle få ont igen..  


Idag träffade Walter Arne och Bert vem av dom som var vem har jag glömt tror att det var golden som var Bert tyckte ägaren vrålade Bertie när densamme slängde sig ner i nåt skit o rullade runt;-) himla tur man har hyfsat mörka hundar det syns åtminstone inte så mycket, lukten är ju en annan femma..

   

Igår var vi hos goa Liam, bägge hundarna fick hänga på, tänkte att Vince får gilla läget i glashissen och det gick väl rätt bra

Det var ett tag sen jag fick krama om det lilla livet så jag tog i för kung och fosterland..    

Han är en bestämd ung man, så lik sin far..;-) men så ska det vara, man ska hävda sin rätt och sin vilja, vet inte om jag tyckte detsamma när sonen var liten, förmodligen inte..det var sånt som MIN mamma sa till mig..;-)    

Liam och Walter är rätt lika, lika energiska och envisa och Liam har ett stråk av rött i håret så kan det bli annat..!?!    

Som vanligt gofika och gott att äta, det är tur son och svärdotter tar hand om en så man får nåt att äta mellan varven..;-)  

Fast nu med alla turer med hundarna borde jag vara slank som en flaggstång och det är jag INTE..tyvärr äter jag i samma takt som jag går..;-)  


Regnet fortsätter att strila ner över oss och nu ska stormen komma, Henry var det månne så han hette ?



  Tjingeling!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards