Alla inlägg den 29 januari 2016

Av Catja Lindeblad - 29 januari 2016 08:28

Finns saker att fundera på här i livet som tex att jag ger W sin tablett klockan 06...Klockan SEX på Morgonen!?!!!  

Men det var för jag läste att det var viktigt att hålla samma tider för FODRET i förhållande till tabletten,så jag ger pillan på fastande mage (bättre upptagning) sen efter 1 1/2 timme får han frukost, så om stackars W  ska få sin frukost i tid så får det bli så här..

 

Väldigt plågsamt för mig förstås;-) Att morgonstund har guld i mun det kan jag inte fatta, ibland fuskar jag och hoppar tillbaka till sängen efteråt, fast nån sömn vet jag ju inte om det blir, Walter är på bästa bushumör då..

 

Eftersom Vince har fått klartecken att ligga i sängen så är det trångt ,för BÄGGE ska ligga i samma säng som mig..men för tusan jag har ju en DUBBELSÄNG, ibland försöker jag kravla mig över till den andra halvan men det är alltid nån kroppsdel som sitter fast nånstans så för det mesta ger jag upp, det är bara att gilla läget och konstatera att trots att jag inte känner mina armar o ben så finns dom där nånstans under nån hundkropp

Fast jag gillar ju läget (för det mesta) det är ju därför dom får ligga där, har alltid haft mina hundar i sängen

 

En hund (Zeb) skulle få sina tre första veckor i egen bädd, det var inte jag som bestämde det..det var dåvarande man, sonens pappa..på ett sätt förstod jag honom Leffy låg alltid som ett pansarblock mellan oss

Så han tänkte väl att nu då med nya valpen..

Det var ju inte så att vi lämnade valpen helt åt sitt öde Nädå..först började han med handen ner i korgen hos valpen sen blev det madrass på golvet BREDVID korgen..sen gav han upp och Zeb fick till min glädje sova bredvid i sängen

Naturligtvis dolde jag min triumf med passande miner och beklagande ord..

 

Det är klart att med tidens gång och med min ibland onda kropp kan det vara besvärligt men om man slår ut det hela så överväger det positiva

 

Vincent är mycket bättre i sin nacke och sjukgymnasten kunde förra gången ta i rejält med massagen..tyvärr tror vi bägge två att problemet som startade det hela sitter längst bak i ryggen och det ser jag att ibland sviktar han med bakdelen..kanske kan akupunkturen hjälpa och laser behandlingen, det har ju hjälpt med nacken

Det är väldigt fint där på rehab, väldigt fin service betydligt bättre än vården för oss tvåbenta,kostar förstås.. 590 riksdaler per gång men kan det hjälpa Vince så är det bara att köra på

Tyvärr får Vince fortfarande bara gå koppelpromenader och det är jäkligt trist, Vince blir småknäpp av det helt klart

 

Vi har äntligen börjat jobba och det har väl gått hyfsat om man bortser från W totala flipp vid rapporterna..passivitetsträning ännu mer får det bli..försöker tänka ut en strategi för detta och tänka ut vad det är som triggar honom så..

 

Walter är en rätt tuff pojke och flera mil från Vince som det räckte med att höja ett ögonbryn så fattade han poängen..fast o andra sidan är det skönt att W är så obekymrad, Vince har alltid varit en försiktig kille

 

Snön är nu helt borta och gegga regn o blåst har tagit dess plats, men jag drömmer mig bort till dom dagarna vi var i käglinge med snö, strålande sol och det var bara så underbart

HUR kan folk tycka att detta vädret som är nu är bättre???

Det dröjer ju lite till innan våren gör sitt inträde så då kunde det ju få vara riktig vinter

 

För övrigt blir jag GALEN på folk som FORTFARANDE smäller raketer visserligen fattar jag att ni är totalt hjärndöda men ändå alltså, vet ni inte att nyårsafton är över för längesen!?!?

 

Tjingeling!









Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards