Alla inlägg den 16 maj 2016

Av Catja Lindeblad - 16 maj 2016 19:39

Det här med tiden/ålder är ett intressant begrepp, själv kan jag se någon person som är ungefär i min ålder och tänka "herregud vad hon ser gammal ut" när man sen får reda på att denna kvinna är exakt lika gammal som en själv börjar man ju fundera..är det bilden av en själv i yngre ålder som sitter kvar i huvudet så att man inte SER hur GAMMAL man ser ut eller är man ovanligt fräsch ;-) :-)  

Det är ju det man säger att kort ljuger aldrig så när sonen tog kort på mig och barnbarnet så kunde jag bara konstatera att det omöjligt kunde vara jag..

 

Det var som när jag hade beställt kläder från Engelsson och plockar upp byxorna och omedelbart tänkte att dessa måste jag nog skicka tillbaka, dom måste vara minst tre nummer för stora"  

Dom satt som ett smäck..så min röv måste vara gigantisk och det var den INTE för 15 år sen ;-)

Så när hände allt detta? När blev man sådär småfet med dubbelhakor och handtag på sidorna.. NÄR??

Det skulle ju inte hända mig, flaggstången var mitt mellannamn..

 

Sonen fyllde 29 år den 13 och det är ju också lite märkligt, det var ju alldeles nyss han var min bebis ;-)   jag börjar bli som alla andra (?) gamla kärringar som sitter och ojar sig över gamla foton

Men man kan verkligen inte fatta..

 

Att jag blivit sådär bittersur det förvånar mig lite också, men man kanske alltid varit så ,vad vet jag..

 

När bilen gled upp på gångbanan när vi gick där hundarna och jag.. så muttrade jag och slängde "dödarblicken" när bilfönstret gled ner och en från glada hundgänget sa "hej Catja" med nervöst darr (?) på stämman så fick jag ju skämmas och nog hade hon uppfattat auran av missnöje runt mig ;-)

Blev absolut mildare till sinnes när jag såg det var hon..inte sjutton kan man bära en tung matta när man är gravid..

 

Kanske är det här Karma kommer in.."HAN" däruppe straffar mig för jag är så jädra negativ..

 

Eller så är det faktiskt för jag är småelak..häromdagen när jag var ute med hundarna så var det ett gäng småkillar som åkte skate, den ena killen satte kurs rätt mot oss i full fräs

Vince gillar inte rullskidskor eller dessa skateboard, han skäller och detta beteende har blivit värre..

   

Så när denne pojke svepte förbi oss med en hårsmån från att träffa hundarna så släppte jag efter (bara pyttelite) på kopplet  tillräckligt för att killen skulle bli skiträdd när Vince gav utlopp för SITT missnöje, jag kom på mig själv med att stå och le när killen hoppade av fortare än fortast..där fick han!

Se så elak jag är..inte undra på att allt skit händer mig..

 

I torsdags var vi hos Vincents sjukgymnast och nacken är mjuk o fin men ryggen är trött och det sitter som vi hela tiden sagt i bakre ryggen så nu bestämde vi att köra regelbundet med smärtstillande gör uppehåll mellan varven och sen köra på igen..   har beställt glyco flex tydligen det kosttillskotten som rekommenderas för ledbesvär, så får vi hoppas det går bra, men jag håller fast vid att han måste få vara lös och få springa och det tyckte hon var ok så länge man undvek tvära kast och häftiga inbromsningar  

Vi får ta en dag i taget, han klarar tabletten utan att få besvär från magen och det är jag tacksam för och jag ser skillnaden i hans humör han blir gladare och busigare och ofta är det han som bjuder upp till dans med Walter ;-)

 

Walter har lugnat ner sig en grad, det var så märkbart i helgen, han låg så stilla och lugnt under vår rapportering att jag började undra om han var sjuk!

Så han gör framsteg, men jag har vetat hela tiden att nånstans därinne i hundkroppen finns den perfekta vårdhunden den saken blev solklar den gången jag såg honom och en av våra vårdtagares första möte, det mötet var magiskt!  

Så han kommer att bli ännu bättre än Vince och Vince är en pärla, W har den fördelen att INGENTING bekymrar honom och han är mycket mer öppen för spontana möten, Vince vill gärna lära känna folk först..

 

För övrigt har det varit en varm och svettig vecka sen kom regnet och förmodligen semestervädret..;-) det är ju inte så långt dit..

 

Tjingeling


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards