Direktlänk till inlägg 13 december 2011

Lussedags..

Av Catja Lindeblad - 13 december 2011 22:28

Lucia..och jag lyckades ta mig upp för att åtminstone en halvtimme få kolla in skönsjungande vitklädda, och det var vackert och stämningsfullt och lite tårögd blev jag..;)


Trodde jag ensam skulle få vandra på vår förmiddags tur..men Floyden dök upp och det var tur det..för oj vad Vince sprang  det måste helt klart vara en uvi han haft för han är pigg, väldigt pigg..;)

Om två veckor får vi veta om proverna har blivit bättre, för då ska det tas ett nytt..  

Regnet strilade på som vanligt och nu blev det helt klart att jag struntat i att impregnera jackan, lika blöt utanpå som innanför..jäkla skitväder!


Iväg sen för att handla..ska göra köttbullar o jansson till julafton och jansson, brunkål, saffrans kaka till sonens jul som blir på lille jul..

Så då gör jag som jag på nåt konstigt sett alltid gör..prövar nytt recept..

Hela köket som en krigsplats..köttbullar var målet..nya kryddor och köttbullarna smakar julkorv!

Bara för jag skulle testa kryddpeppar i..och inte kan man ha köttbullar som smakar julkorv..det blir att göra nya..:(  


Nästa projekt var att släpa in granen..plastgranen..så när jag får in den plastsäcken från förrådet, så är det bara halva..   och nån annan säck kunde mitt öga INTE skåda..panik kan jag säga!

Men jag hittade den andra halvan till sist..för att då komma till det förhatliga..ljusen..och jag kan INTE klaga på någon annan än mig själv..JAG  är den enda som lagt ner dom i lådan, så det är konsekvensen..måste vara nåt genetiskt..kan komma ihåg ALLA jular..det var många svordomar när det kom till ljusen, undrar vem som packar ner ljusen då?  

Fick ge upp..ljusen hänger som en trasselsudd i granen och jag får köpa nya!


Efter det var jag tvungen att lägga mig raklång på golvet..enda stället som det känns ok i ryggen..helt slut..  

Det tar på krafterna det här med julen..    


Nu ska jag hoppa i säng med hundsport och se vad Ursula Wilby har att berätta..det första jag läser i denna tidning..;)

Tjingeling!

 
 
Ingen bild

Catrin

14 december 2011 09:32

Hi hi, fast jag tycker, håller du ändå på så kan du gott göra brunkål till oss också??!!
Kram!!!

Catja Lindeblad

14 december 2011 09:53

Det får vi se..räkna INTE med det..;) fortsätter det så här så vet man inte hur brunkålen kommer att smaka..evigheter sen jag gjorde det ju..
Får först se till att få till det med KÖTTBULLARNA!!
Kram!!

 
Ingen bild

Tina

15 december 2011 07:35

Så skönt att Vincent mår bättre och vi håller tummarna för att proverna ska visa att allt är bra igen. Ni e så underbara när ni ligger där på golvet o myser :-) eller kan det va så att Vincent tröstar dig :-)hoppas att ryggen blir bättre och lycka till med köttbullarna med mera....det blir säkert bra till slut...hoppas vi ses innan jul. Stora kramar till er båda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards