Alla inlägg under december 2011

Av Catja Lindeblad - 10 december 2011 19:45

Nu har jag fattat..nu vet jag precis varför jag har ont i ryggen..i morse vaknade jag av att jag ligger i mitten av sängen och när jag säger i mitten menar jag nedsjunken mellan dubbelsängen, fastklämd, obrukbar, förlamad..

Vince däremot ligger utfläkt som en kung, obekymrat snarkande ovetandes om sin mattes kamp för livet, för så kändes det fan i mig alltså..jag fick åla mig upp, mina armar och ben fanns banne mig inte..

Så är det, djuren tar över totalt..förr kunde jag vakna av att jag höll på att kvävas..då hade jag en katt liggande över

ansiktet, så katterna har numera sovförbud inne hos mig..för det mesta i alla fall, ibland tycker jag synd om dom och då får dom komma in..med det blir ett förfärligt liv om bästa sovplatsen och bästa sovplatsen är kloss till mig, helst ovanpå..

Tacka sjutton för jag har ont i ryggen..        


Idag hann jag i fatt "glada hundgänget"..dom hade snabbt gått slingan och var på väg till kondis, så en liten tur blev det..en del kort blev tagna i motljus..men så är det, jag är en glad amatör..;))    

Hugos   husse ville absolut vara med på kort och vem är väl jag att hindra det..;))  




Var ett varv inne i stadens brus..bondens marknad, och inne på S:t Gertrud och jag blir lika glad var gång när jag kan åka hem igen, men handlat fick jag, vissa saker kommer jag att äta upp   andra kommer att stå där tills jag kastar det..en pannlampa blev det också och den gav mig ett gott skratt..men det är bara att gilla läget, nu när det saknas SNÖ så är det nattsvart på em

då kan det nog vara bra med en sån där..  


Julstämningen saknades för övrigt och det var bara ett virrvarr med människor, mycket människor..


Första smällaren har blivit skjuten..och faktum är att jag hade kunnat..men jag gjorde inte det utan låtsade som ingenting, men Vince är ju en smart kille så han visste precis att nu vart det lite otäckt, så han stack..rädslan gick över efter ett tag och han kom tillbaks..men sicket jäkla skit det där smällandet är!!

Tur vi var inne!
 

Imorgon ställer jag klockan igen, få se om vi kommer upp..:))

Tjingeling!



Av Catja Lindeblad - 8 december 2011 17:32

Det är faktiskt inte så svårt att säga nej..när det kokar över lite grann och man bara inte vill..för just nu vill jag knappt se insidan av ett visst hus..så är det bara..ett par timmar i morgon med Vince, sen vill jag bara tömma huvudet och själen och göra annat som gör mig glad, för just nu är jag ledsen att säga att insidan av detta hus gör mig inte glad..

Så när förslaget om ett träningstillfälle med vårdhundsgruppen i detta hus kom upp så reserverade jag mig..inte nu, kanske sen, ja, helt klart sen..men inte nu..så jag sa nej..inte direkt nej..måste ju linda in det..för säger nej gör ju inte en duktig flicka..men sen fick jag förklara, berätta och då gick det bra att säga nej..för i helgen vill jag bara vara jag, inget annat..  


Min Vince är en av dom som gör mig glad och som belöning fick han gå till Jettes trim..;)) om HAN såg det som en belöning det vet jag inte..men fin blev han och han skötte sig perfekt!!  

För det var första gången på ett trim bord och första gången med en fön..   för när jag badar honom så blir det tork med handduk och sen en t-shirt på..sen är det klart..;) t-shirten är på för att släta ut alla lockar..Vince har självfall...;)

Så helt klart blir det fler gånger där på jettes trim..      

Tjejen som gjorde honom så fin var elev hos Jette och hon behövde öva på lite olika hundar och då är det ju klart man ställer upp..                   annars har jag varit lite frågande inför att man klipper och grejar med en setter..finns bilder på utställnings setter där man man rakar och fixar..vissa ser ut som korsningar med afghaner och andra vet jag knappt hur dom ser ut..men att snygga till och göra honom ännu vackrare, det går ju an..;))    


Det hade varit kul att ställa ut och se vad de säger om den gode Vince..men sen är det ju liksom inte JAG att springa där i en ring med matchande kläder..kanske nån annan vill ställa upp??

För en tanke jag har fått i mitt arma huvud är den att: tänk så fantastiskt fint det hade varit om Vince hade fått bli pappa..

För han är ju en 10 poängare..och tänk då valpen hans..;)


För övrigt har jag ännu mer ont i ryggen och det är nog det som gör mig mindre glad och att jag läste väder prognosen..regn o blåst..hur kul är det!?!!?


Inga julklapps inköp gjorda om man bortser från djuren, där är det nästan klart..;)) sju djur ska ha sitt, det är väldigt viktigt..människorna får jag väl handla till nästa vecka..            


Nu blir det lax minsann och Vince har burit en korg med lussekatter, förmodligen var dom torra eftersom han inte visade minsta intresse..;)

Tjingeling!!












Av Catja Lindeblad - 5 december 2011 20:07

Hej hopp..här går det undan, helgen avklarad och jag med den,en liten frist och ledighet och ryggen ska rätas upp och humöret ska på topp, få väl se hur det går med det..;))    


Vince är rätt pigg faktiskt och det får mig att tro att det trots allt är en ilsken uvi som ställt till det hela, men om det vet vi inte säkert förrän nästa provtagning  

Idag var han så pigg att Floyd bara stod o glodde..;)  

Ett par dagar sen vi träffade 11-gänget så det är klart att Vince blev glad..      

En timme blev det bara, sen var det att skynda sig hem och ta det sista tills Per skulle komma..himla bra att han kommer då och då..så det blir städat..;)      


Trevlig eftermiddag o kväll och nu blir det lite träning och "den som dräper" på 4an himla bra som sagt..  

För övrigt gnäller jag fortfarande över vädret..men nu har "dom" sagt att det ska bli kallare, halleluja säger jag..

Tjingeling!!

Av Catja Lindeblad - 1 december 2011 15:28

December..ny månad, nya snömöjligheter..ja, jag fortsätter att tugga på om detta..urtrist jag vet..;)men gud så härligt det var då i December FÖRRA ÅRET..  

     


Nu däremot, bara grått o tröstlöst..  

Tur då att fick träffa mitt sedvanliga förmiddagsgäng och Kasper dök upp nyklippt o julfin, man känner knappt igen honom i sin nya skrud    

Nästa vecka är det Vince tur att bli julfin..lite fix här o där hos Jette

Ätit av den nya maten har han också gjort, den gode Vince..belöningsgodis har fått bli av fodret och det gott bra..det är nog mest jag som tycker det känns urtrist..;)

Nu får det bli att jag delar ut av fodret till alla, eftersom Vince är van att få från ALLA..;))        

Nu slänger vi oss på sofflocket..det var en tidig morgon idag..

Tjingeling!!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards