Direktlänk till inlägg 8 juli 2012

Lagom..

Av Catja Lindeblad - 8 juli 2012 22:18

En riktigt solig o varm dag..en av de få..och då måste man (läs jag) klaga lite grann då med..;-)    

Men vi fixar inte när det blir så svettigt..varken hund eller jag..

Så varför kan det inte vara så där lagom..?

Lagom är ett sånt bra ord..när allt passar in..lagom med mat,snus,kaffe osv..själv har jag svårt med det här med lagom..allt blir liksom för mycket ändå..som det här med värmen t.ex...;-))      

Men jag gillar ordet "lagom"..


Semestern rullar på och jag med den..;-)

Rallymix igår, näst sista gången och eftersom vi tycker det är kul, trotsade vi regnet och klädde oss därefter och gick dit..

Vi började med fikat..jäkla goda kakor alltså..;-)      

Sedan var det mix för hela slanten..studsmatta och hopp blev det också..och gruppfoto..och det var inte det lättaste..det är tur att jag ska kolla synen nästa vecka..för jag var stensäker att Sessan var på plats..men icke sa nicke..;-) och det är tusan att vara fotograf, för när jag fick till det o  tyckte att ALLA hundar tittade på mig (även Sessan) så såg det ut som Jette satt o sov..och det duger ju inte..;-)     ..men några bilder blev det..sen kan man ju fundera på vad det är för "nåt" som förlorat sitt huvud..;-)

Tur att Sessans matte också tog bilder..

Vincent hade med leksak..   allt för att få igång Sir Vince..den knyckte Nellie..;-)    

                     

Son och svärdotter på besök och grillen värmdes upp..och här har vi bristen på "lagom"..vi har alltid kött så det räcker o blir över..och en massa annat också..man kan väl säga att "ögat vill mer"

Mitt planteringsbord kom upp..sonen klarade det på väldigt få minuter och hela tiden väntade vi på att han skulle hojta..snacka om tilltro..!


SMHI har spått regn hela jäkla veckan som kommer..så där fick jag för att jag gnällde på värmen/solen denna dag..  

Tjingeling!


 
 
Ingen bild

TTina

9 juli 2012 07:31

Som alltid lyckas du fånga in dina motiv så bra :-)njuter av att gå in här som vanligt...Det blev ju jätte-bra gruppfoto !!Tycker nästan det är lite synd nu att det är sista gången på lördag...men men...man vet aldrig vad som händer längre fram. kram

Catja Lindeblad

9 juli 2012 10:01

Tack ska du ha..;-)
Ja, det känns trist, men det kommer säkert fler kurser vi MÅSTE pröva..sen är jag ju fortfarande lite lost när det gäller skyltarna.. så man kanske ska gå om, gå om, gå om..;-)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards