Alla inlägg den 9 september 2013

Av Catja Lindeblad - 9 september 2013 19:29

Det kan ju inte bara vara åldern att man blivit lite sådär skrajsen av sig.. och det är det ju inte, det begriper man ju när man läser om ett misshandelsfall där dom går på både barnet och hans pappa och dessutom försöker kasta pappan över bron ner på gatan..var i helvete är vi på väg!?!??  


Själv har jag slutat med att gå ut så sent med Vince och det är samtidigt inte riktigt klokt att man ska känna så..

Tänker ibland att jag vill flytta men det spelar nog ingen roll var man bor,det finns skitstövlar överallt..för det är ju så det är.. en liten klick idioter i vår herres hage..  


I fredags satt jag o väntade på bussen.. en kille med fru (?) och barn i barnvagn kommer gående förbi samtidigt kommer två killar cyklandes..de skriker något till denna kille något ord på dennes språk och han svarar.. samtidigt som han går ut på gatan och låtsat skjuta PANG,PANG,PANG..kändes sådär att sitta där o glo..kan bara vara tacksam över att det inte var ett riktigt vapen..

Så här ute har det blivit värre eller inte för jag har inte märkt nåt innan men nu träffar jag på den ene idioten efter den andra eller det har kanske alltid varit såhär och jag har gått i min lilla glasbubbla och inget märkt..

Men det får vara så, jag går kvällsrundan innan 21:00 och sen får Vince släppa en liten kiss i trädgården innan vi hoppar i säng

 

På väg till jobbet sen träffade jag på en annan sorts knäppis..;-) en som hade sin hund i flexikoppel..jag HATAR flexikoppel..har ett själv och använder det ibland om jag är på tur nånstans där jag inte kan släppa Vince..  

Denna man hade helt missuppfattat bruket av detta koppel..linan var helt ute och hunden var i ändan på Vince, jag bad honom ta in sin hund..vilket han inte gjorde utan menade att han inte visste vad hans hund ville " jag följer honom vart han vill gå"...jo tjena!

Själv gick jag över på andra sidan..i denna osäkra tid som nu är med allt som händer, ska jag kanske hålla inne med vissa ord jag kläckte ut mig..där pucko var ett av dom..  


Helgen är avklarad och lediga dagar ligger framför mig..;-) för att fira att jag gick av igår köpte jag chips o dippa..köpte nån ny sort som faktiskt inte var ett dugg goda, rent av äckliga..därför måste jag säga att jag visade stor kämpar glöd när jag ändå lyckades äta upp halva påsen..  


Idag var jag i stora staden..Vince fick lite ensam tid och jag for in för att träffa en väninna..god mat och trevligt sällskap och tre pilsner..;-)

Naturligtvis regnade det..men vi satt torrskodda under presenning för ute SKA man sitta åtminstone fram till november..;-)


Blöt blev jag förvisso ändå när jag kom hem och drog iväg till backen med Vince..  


För övrigt har jag hittat lite andra funktioner på kameran..skithäftiga faktiskt!          

Tjingeling!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards