Alla inlägg den 15 september 2013

Av Catja Lindeblad - 15 september 2013 19:40

Det har varit en härlig vecka med svinvarmt väder;-) faktum är så tycker jag det har varit ännu varmare än i somras..inte riktigt sant förstås..

En ledig vecka har det varit och som alla andra lediga veckor har jag inte gjort alltför mycket..  

Tid har ju såklart funnits det är ju det här med orken, eller framför allt lusten..

Det enda jag har lust med nuförtiden är att vara ute med Vince..inte för vi är sådär jäkla aktiva som man hör många berättar om, dom som tränar och står i..nä vi bara ÄR som det så vackert heter och på något sätt..just nu..är det gott nock!  


Fredagen bjöd på festligheter med "glada hundgänget" och det var sannerligen precis vad vi behövde Vince och jag..(han var med..fattas bara..;-)

God mat o god dricka och glada skratt..ett härligt gäng!

 

Lördagen drog jag iväg för att kolla in slutet för ett härligt naturområde..  

Det är ju klart att naturen ska vara till för alla och visst är det toppen att det finns så många fina områden i närheten av stora staden..MEN nu kommer det aldrig att bli som förr..

Förr när man kunde gå i flera timmar utan att se en enda människa, när det kändes som om man var långt ute i vildmarken..den tiden är förbi..nu är det helt värdelöst att gå dit en helg och kommer man i början av veckan ligger där skit precis överallt..för dom som kommer dit till alla dessa naturområdena, vet inte vad en papperskorg är och DET mina vänner retar ihjäl mig!!  

Med risk för att låta som en gaaammal kärring så säger jag " det VAR bättre förr;-)

Men jag gick dit o kollade tänkte att mitt sura face o hotfulla kropps språk skulle ge nån hicka..;-)

Fast folk log så vänligt och tyckte Vince var en sån vacker hund och då kan inte jag hänga läpp mer, dessutom fick jag huvudvärk av att se bister ut..;-)  


Man får helt enkelt hänga med tiden..o tack o lov är jag ju ledig när alla andra jobbar..för det mesta..;-)  


17-turen på backen bjöd på go fika av Boris matte o husse..PERFEKT!    


I dag var jag och firade Käglinge's egnahem förening 50 år minsann..yngre än mig..;-)  

Var en sväng vid pålsson huset (himla fint) och för att visa min välvilja köpte jag ett styck T-shirt-75 riksdaler..

Vince skämde ut mig genom att tigga a' det grövsta..fast å andra sidan fick han mer vetebröd än vad jag fick..smart hund!

     

Skippade 17 rundan på backen för att vid hemkomsten gå igång med värsta söndags middagen..stek i ugn med ALLA tillbehör..och gräddsås icke att förglömma GRÄDDSÅSEN!

Så det blev middag i rimlig tid denna söndag och värsta ösregnet satte fräs 18:15..undrar om dom stackarna fortfarande var ute då tro..;-)    


För övrigt har jag testat  "nya" funktionen på kameran på hundarna..i brist på bollar i olika färger tog jag "nåt" jag hittade..Atlas tyckte sådär..    

Tjingeling!!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards