Direktlänk till inlägg 1 augusti 2014

In sudore vultus tui

Av Catja Lindeblad - 1 augusti 2014 23:44

Fem nätter arbetade och meningen i "ditt anletes svett" fick ett ansikte..mitt!!

I stort sett alla timmar gick jag omkring med en handduk runt huvudet..inte vill man väl dränka vårdtagarna..!?!

Hur det är möjligt med sån hetta nattetid är mig en gåta..men fy tusan säger jag!  


Det sägs att det blivit lite svalare och kanske får jag hålla med lite grann..det blåste  åtminstone lite idag det var nog därför jag var så knäpp och drog i väg till käglinge vid 12 tiden..stackars Vince..det var med nöd o näppe vi kom hem  


Nä, både Vince och jag gillar hösten med ren och klar luft, lite krispig sådär..och vintern, en riktigt kall vinterdag med helst meter djupa snödrivor.. halleluja säger jag bara!  


Men tills dess får vi gilla läget och dricka vätskeersättning..(finns tydligen för hundar också) och jag får väl erkänna att det är rätt kul att ha fått lite bränna på benen;-)) och jag ska bara jobba lite till sen är det minsann ledig tid igen och då kan det få vara hur varmt det vill (nästan) för då hukar jag i skuggan med ett ben eller två i solen..;-)  


Liam har såklart varit på besök för det är ju så att efter ett par dagar efter han varit här får jag Liamabstinens;-) och då måste jag få klämma på honom igen..

Längtar efter när han blir så pass stor så man kan sno honom ett par dagar;-)  

Om hans föräldrar vågar släppa iväg honom;-)  

Liam har börjat skratta lite mer nu mellan varven när han inte är upptagen med att äta..;-))

Vince är fortfarande skeptisk och behandlar honom som en fästing dvs han gör samma miner som han gör när han luktar på en fästing..  

Så är det, mitt barnbarn är en fästing helt efter vad Vince tycker..förhoppningsvis kommer han på bättre tankar!  


Häromdagen gick en av våra backen hundar över regnbågsbron..en hund vi precis lärt känna, en trevlig gosig rottis tik vid namn Nalla..   det är dom där besluten man måste ta ibland.. dom man helst inte vill ta..det krävs en hel del styrka och det är aldrig utan vånda  

Vi tackar Nalla för att vi fick träffa henne och hoppas att hon nu springer på gröna ängar utan att ha det minsta ont..   Vila i frid Nalla..

                


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards