Alla inlägg den 1 november 2014

Av Catja Lindeblad - 1 november 2014 09:20

I torsdags fick jag äntligen hämta hem Vincent..lite trasslig i pälsen,rakad på benen men lycklig åh så lycklig!!  

Det var såklart ömsesidigt och hade det inte varit folk omkring så hade jag slängt mig ner på golvet och ylat precis som Vince..nu fick jag behärska mig lite men bara lite, det var härligt att äntligen få pussa på min bäste vän..    


Helt bra är han inte, men på god väg och han är HUNGRIG och det är ett gott tecken..

Lite olika mediciner och kosttillskott, så det ska nog gå vägen..

Det har varit så jobbiga dagar utan honom och det märks att Vince har tyckt detsamma..får inte ens gå på dass själv;-)

Nu måste vi bara hålla oss på banan, inget sånt skit mer..för det oroar mig en hel del "tänk om det händer igen" !?!?  


Har faktiskt tänkt på det här med munkorg på allvar..åtminstone när han är lös, för det måste han få vara..tokspringa så mycket han vill annars mår han inte bra,det gäller för alla hundar såklart men i synnerhet för en setter;-)

Eftersom han nu uppenbarligen blivit en hund som äter en massa skit så är det en tanke..  

Glasögonen har jag på näsan åtminstone dom flesta gångerna..;-)

Nu till att börja med är det korta koppelpromenader men jag ser ju på honom att han vill upp på backen och jaga runt,han blir så ledsen när vi bara går förbi..

Men snart så, snart lille vispen;-))  


Eftersom detta har varit skitjobbigt för mig så reagerade nog kroppen med att helt logga ut och då passade en elak bacill att ta mig i besittning..dunder förkyld! Så nu är vi två sjuklingar men det passar rätt bra.. nu har vi rätt många dagar att bli riktigt bra på han och jag;-)  


Mindre bra var det då att Liam och jag hade pusskalas där på torsdags em kanske har jag smittat honom..KATASTROF!:-(

Det var nog så förra gången och det är inte kul när så små blir förkylda..jag får helt enkelt låta bli och pussa honom om ifall att..fast det kan bli svårt..mycket svårt!  

Får hålla tummarna att bacillen inte hade fått fäste på mig just då, så han klarar sig..  


För övrigt har jag köpt kvällsposten av ett par ungar några gånger och det får man ju säga att ger sig,det gör dom inte..så idag när jag inte öppnade så stod dom och ringde ett par gånger..sen kom dom banne mig tillbaka och då kände jag väl att ok då ni får väl ha er 20:a och jag min kvällspost!  


Tjingeling!








Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards