Alla inlägg den 26 november 2014

Av Catja Lindeblad - 26 november 2014 08:54

Att komma ut genom dörren igår var som om man lättat minst 10 kg..det gråa var borta, solen tittade fram och det var blå himmel    

Åtminstone på morgonen,när vi sen styrde näsan mot Toarp var det lite mer moln men vad sjutton efter en månad med grått,grått spelade lite moln inte ett endaste dugg..tänk vad lite sol kan göra för humöret och vikten;-))  


Toarps får hage blev målet denna underbara dag med fika och muffins..älskar denna hage,inte många som upptäckt den och därför är det ju rätt knasigt att skriva om den;-) fast jag vill ju alla ska få uppleva detta fina och det är ju inte säkert alla tycker som jag;-)        

Går man runt hela hagen så tar det nog 1-2 timmar, fast för det mesta håller vi oss till ena sidan, det räcker långt, på andra sidan kan man stöta på rådjur vilket vi har gjort en gång visserligen är en gång, ingen gång sägs det ,så det är väl ok..  

Fast den där enda gången var rätt hemsk tyckte ju jag..visserligen kom Vince tillbaka efter fyra visslingar som spräckte mina trumhinnor..och rådjuret hoppade över staketet en bit ifrån oss..men iallafall alltså..

Vill inte ställa till med nåt där i den fina hagen så den blir igenbommad..    


Vill man kan man gå stigen utanför hagen och upp genom skogen och granplanteringen och det ville vi också..;-) en fantastisk tur som gav energi..            


I söndags var jag hos bäste sonen och åt middag..himla duktig min son..(det trodde man ju inte;) han lagar god mat och polerar den där diskbänken frenetiskt..undrar vem han fått det ifrån..inte från mig, det är då säkert;-))        


Idag är det mötes dag, inte mycket mer blir det denna dag,kanske hinner jag inom och handlar de sista julklapparna och i så fall är jag verkligen i god tid..det har aldrig hänt för..fast jag ska inte ropa hej förrän det är klart;-))


Nu en tur med Vince..det gråa på himlen börjar komma tillbaka men det är lite kallare så det känns ändå lättare, typ 5 kg..  


Tjingeling!




Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards