Alla inlägg den 22 november 2014

Av Catja Lindeblad - 22 november 2014 00:22

Det finns mycket att säga om Vincent och jag har hört det mesta: är det en cockerspaniel? är det en långhårig tax?? är det en pitbull?? Det värsta är dock just frågan om pitbull..jag menar: HUR kan man tro att denna förtjusande varelse är en pitbull/amstaff??     Missförstå mig rätt..jag har träffat ett par alldeles underbara av denna ras,några av dem är en del av hundgänget,en var min fd granne, hennes Tindra var den allra ljuvligaste..en hund jag skulle kunna köpa rakt av..min terapihund.. men tyvärr dom flesta jag träffat har varit galna..allt beror på att deras ägare har varit ännu tokigare..att tro att Vincent är en tax är förstås rätt tokigt det också..;-) Att han är vacker det får jag höra många gånger och det håller jag med om till 100%..

Men den kommentaren som kommer flest gånger är: VAD ÄR DET HAN HAR I HUVUDET????    

Det finns inte ett foto där han är helt fri från dekoration..i början torkade jag av honom, men nu gör jag det bara om jag tycker han ser för jäklig ut..och allt är ju relativt..;-)

Kan inte minnas att nån att dom andra hade denna dekoration..visst saglade dom och i synnerhet om det var goa dofter på gång..men inte som Vince..  

Det kan förstås locka fram goa skratt (i smyg) som nu härom dagen när jag fick sällskap med en kvinna med många hundar däribland en "sån där" när hon till sist lämnade oss hade hon en lååång sträng av Vince's saliv på ryggen..den hängde så fint där på hennes rygg och jag såg det inte förrän hon var på väg därifrån och då var det liksom inte läge att skrika det till henne..vissa saker får man helt enkelt upptäcka själv..jag brukar se det på min väninna när hennes blick liksom stelnar till långt bakom mig..då vet jag att Vince lämnat en souvenir där också på golv/vägg/möbler..;-) man kan inte ha ett känsligt sinne om man är ägare till en Vince..;-)) och man måste alltid ha en handduk till hands..  

När jag tänker efter så var det alltid ett jäkla skrubbande på skåpsdörrar då på den tiden med Leffy och Zeb så det var nog samma sak där ..;-)  


För övrigt kan jag bara beklaga det faktum att jag inte är en snabb person..hade jag varit det hade jag sluppit att jobba en extra natt..fast ibland kan man inte vara snabb..Men nu när jag tänkt efter är det rätt bra så här nära jul..det blir extra pengar till julklappar och det ÄR faktiskt min tur..Får hoppas Vince tycker detsamma;-)  


Tjingeling!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards