Alla inlägg den 19 november 2014

Av Catja Lindeblad - 19 november 2014 10:15

Man får väl anta att Vince är helt frisk nu..min besatthet angående B-ordet börjar ge sig lite, fast det kan lätt blossa upp, som i morse när det inte var helt perfekt (det har faktiskt varit det) då börjar man noja till det och tänker en massa, fast det kan ju vara så enkelt som att jag har börjat ge honom hans vanliga mat och det blev kanske för mycket av denna så jag får backa lite och ge mer av skonkosten igen..  


Vince har varit strängeligen förbjuden att ta emot någonting på jobb under denna perioden, vilket inte har varit helt enkelt..

Damerna som brukar bjuda har varit helt oförstående och Vince har varit om möjligt ännu mer..;-) och den blicken jag fått av honom när han inte fått följa med in till en annan av damerna på nattrundan, den glömmer man inte i första taget..inte heller att jag blev "utkommenderad" från samma rum med uppdraget att "hitta hunden"  

Så han fick följa med in och jag hade hans mat i fickan..Vince ville inte ha några äckliga torra kulor..han ville ha smörgås med aprikos marmelad..Damen ville inte heller bjuda på äckliga torra kulor till denna stackars hund, hon ville bjuda på macka..Vince såg ut som han nickade bifall under hela samtalet..vi lyckades kompromissa en aning, tror alla blev nöjda;-)  


November har visat sig vara den gråaste i mannaminne..visserligen är månaden inte slut ännu, men tror inte det ändrar sig nämnvärt..gråare än grått..(med vissa färgstänk)  

Gillar annars det gråa och dimmiga,det ger en trolsk stämning,men det kan bli för mycket av det goda och jag vill gärna se lite av solen nu och kyla..kylan längtar jag efter, det där krispiga och kommer kylan försvinner det gråa..

 

Hundgänget har jag ännu inte sett röken av, så igår när jag var i käglinge tänkte jag vänta in dom, så jag väntade..inte en hund i sikte..väldigt tomt i käglinge igår..kanske dök dom upp senare..jag gav upp vid halv fem..  


För övrigt hörde jag om riskerna för cancer för nattarbetare var hela 75%.. vi skulle banne mig ha risktillägg, för även om vi nu själv har valt att jobba natt;-) så är det ju så att nån måste ju trots allt göra det, om vi ska ha bemanning dygnet runt..om man inte sätter in robotar förstås på natten, det kommer kanske i framtiden, vem vet..75% är rätt mycket,otäckt!!


Var och hälsade på mitt gullhjärta;-) kan säga att gillar fisk det gör han inte;-)    

Han växer och frodas och energi det har han så det räcker och blir över..lik sin far med andra ord;-))      

Några julklappar inköpta till detta gullebarn,fast jag skulle vänta vidare instruktioner från hans far..;-) men vem kan motstå lite god shopping inte jag, och jag har gott om snabb makaroner;-))  


Nu blir det en tur ut i det gråa..

Tjingeling




Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards