Direktlänk till inlägg 1 februari 2015

1:a Februari..

Av Catja Lindeblad - 1 februari 2015 20:27

Försov mig i morse..(såklart) och i ett svagt ögonblick tänkte jag nog skita i långturen..en 30 minuters och efter det frukost och SEN långturen..så tänkte jag..

Det här med kaffe är rätt viktigt innan man överhuvudtaget pratar med någon levandes varelse..(ja,förutom med Vince då förstås)  


Men jag tog mig samman, lite hade det att göra med att jag är med i FB- gruppen "100 km på 28 dagar" fast jag joggar inte,jag går..att jogga är kvalificerad tortyr enligt min mening..men man vet ju inte, enligt väninnan joggade jag Pildammarna runt med henne på 80-talet..jag kommer ihåg det lite vagt sådär;-))   Det jag KOMMER IHÅG var det fruktansvärda illamåendet som kom efter varje steg, för att inte tala om att jag fick håll så jag knappt kunde andas..inte undra på att jag förtränger det..

men jo jag sprang hela rundan till sist utan att spy vid varje träd..sen blev väninnan sjuk några dagar och jag kom liksom av mig i det hela, mitt berömda "jag tar det sen" tog sin början..

Men som sagt man vet aldrig..;-)  


Efter en massa bök med runkeeper som jag för övrigt sket i på morgonen så gick jag dit i rask takt 

Träffade på den franska vallhunden (var det nu fransk han var??) trevlig kille på 13 månader  

Ägaren sa att "några kort blir det inte,det går inte"..men si det gick..några stycken blev det faktiskt;-)

       

Dantes matte mötte vi  på vägen tillbaka och vips satt vi i bilen hem..(men det är inte bra att vara alltför energisk)

 

Frukost klockan 10 och lite fixande och vid 14 drog vi iväg igen denna gång kom runkeeper igång men jag lyckades radera skiten när jag kom hem och inte begriper jag hur jag gjorde..:-(

4,6 km blev det och lite till för jag pausade när vi stod stilla och löste världs problem och jag glömde sätta på den när vi kom igång igen..      

Denna runda var vi några fler ur gänget och några vi träffade på.. En uppfriskande promenad och denna gång tackade jag nä till skjuts hem och vi gick lika raskt tillbaka..    


Det som inte var lika uppfriskande var lukten från Vince så det blev badet direkt..nu doftar han mumma!;-))  

Mat på det och sen var vi slagna hjältar och därmed missade jag och Vince(?) hemma bakade semlor från väninnan..vågar inte fråga om hon kan baka en ny sats bara för mig..väninnan själv och dottern hennes åt upp dom..

Fast vem kan klandra dom, det tog ju så lång tid med allt vad jag gjorde denna söndag..    


För övrigt tänker jag göra en tidig kväll om jag lyckas vet jag inte..ut en tur med Vince,han är rätt så torr och sen "hopp i säng"


Tjingeling!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards