Alla inlägg under juni 2015

Av Catja Lindeblad - 5 juni 2015 08:34

Att få ha träffat VALPARNA och LIAM;-)
 
  har varit veckans höjdpunkt..(ni noterar att jag satte valparna först i meningen;) Det får mig o tänka på nåt min sons pappa sa en gång: "Först kommer Leffy, sen kommer ingenting,ingenting, sen kommer jag" sagt med viss ironi men jag har ju alltid varit tossig i mina hundar,så liten nypa sanning var det nog, fast han hade ju inte behövt överdriva,hade räckt med att säga han kom direkt efter Leffy;-))

 

Men hys ingen fruktan mitt älskade barnbarn du har första plats,fast lite delad med Vince förstås;-)) och med den kommande valpen vad han nu ska heta..  

Hjalmar eller Walter det är frågan

Igår var jag fullständigt övertygad om Hjalmar,förra veckan var det Wilmer

Idag är det Walter eller Hjalmar eller...  

Inte helt lätt.. undrar hur jag kom på Vincents namn??

Fast jag kommer ihåg att jag skrev lappar och kollade namnsdagslistan;-)

 

Kanske får jag en uppenbarelse när jag väl får honom i min famn, ibland är det ju så och eftersom jag inte riktigt vet vem av dom underbara pågarna det blir, så får jag kanske vänta lite med att bestämma mig för namnet  


Stugan i veckan och vädret var väl sådär kan jag säga, ena dagen var väl hyfsad dagen därpå släppte väderguden ner mer vatten än vi kunde tåla..och jag frös, och när JAG fryser då ÄR det kallt sanna mina ord!  

Fick tänt brasan och det är ju mysigt förvisso..men JUNI månad!! HALLÅ!!  


Trots regn och rusk tog vi en tur till Frostavallen och där har jag nog inte varit sen jag gick i skolan..en tur runt Vaxsjön och om vi ska tänka positivt (o det ska man) så doftar det så gott när det regnar;-)        


God mat har jag fått i mig och härlig tid med Liam och då kan det väl regna bäst det vill..  


På onsdagen stack jag till Göteborg,det gick ju smidigt och inte alltför många timmar, men det är synd att det inte är närmre så jag kunde fått gosa ner mig i valparna flera gånger (om dagen;)

             

Det som var roligt också var att jag kunde se både mamman OCH pappan på plats, så vackra    

Att jag överhuvudtaget en micro sekund tänkte en annan ras är ju så tossigt så det inte är klokt..nä, en setter är en setter en setter..;-)    


Blev sannerligen inte besviken på valparna heller och jag blev smärtsamt påmind om deras tänder..ja, jäklar det hade jag förträngt..    

Väninnans dotter påminde mig om Vincents tänder när hon sa att Vince jämt skulle bitas i hälsenan..det hade jag också glömt..Nä, inte Vince sa jag..undrar vad jag mer har glömt!?!?

 

Men underbart är kort..sen bar det iväg till Malmö igen där ungarna o Vince hämtade upp mig ..

 

Nu kan det inte gå fort nog och jag VILL och ÖNSKAR att jag får hämta honom precis när man får dvs den 19 på självaste midsommarafton..det måste gå den dagen!!

Min semester har ju börjat och jag vill inte spilla bort en endaste dag..  


Bokskogen på fm igår, och fika på det..väninnan sprang milen och jag och dottern hennes och jyckarna gick 7 km perfekt väder till och med lite svettigt

 

På eftermiddagen blev det käglinge och träff med hundgänget,vi gick vår runda och tog en vända ner till sjön och den ser för jävlig ut!  

Så synd det är att man inte kan snygga upp lite, förra året var den så fin till och med lite sand runt om

Nu kändes det förenat med livsfara att låta hundarna bada..åtminstone risk för dålig mage om man har en hund som låter ALLT vatten glida ner i magen, det luktade jäkligt surt!

Vince överlevde fast han både fes o rapade..kanske åkte ett gäng grodor ner i gapet!      


Idag tror jag banne mig solen ska skina, då gäller det att passa på..klippa gräs får stå först på listan!      


Tingeling!








Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards