Direktlänk till inlägg 7 oktober 2015

Höstrus..

Av Catja Lindeblad - 7 oktober 2015 09:58

Egentligen borde jag lägga all min semester i Oktober månad..min absoluta favorit månad, September går an det med förstås..;-)  

Till och med dagar som idag med blåst o molnigt..att gå i skogen då ger en härlig känsla..  

Men allra bäst förstås med väder som förra veckan med knallblå himmel och sol och värme som faktiskt var mer än i somras..men nu med en känsla av krispighet..  

Fast det är nog bara jag förstås, åtminstone med väder som idag..

       

En ny stig blev undersökt igår då vi travade genom golfbanan..tänkte att det nog inte skulle vara så mycket folk en blåsig eftermiddag, men jag glömmer ju att golfare är lika knäppa som vi hundägare..fast ett strå knäppare var nog den golfare som vi nästintill fick närkontakt med..inte en enda jäkla blick bakåt där han stod och skvätte med golfklubban så grästuvorna flög, vi stod bakom honom i väntan på att han skulle bli färdig, nu var det ju inte så att vi travade på dom fina gräsmattorna nädå vi höll oss i utkanten för att nå fram till grinden (som inte är en grind;) men gubbens golfboll hade irrat in sig i fulgräset och där stod han då gubben (i min ålder) och skvätte och jag kunde inte vara mer osynlig..  


Vi tog oss helskinnade fram till grinden och genom..man får vara glad att den inte var med hänglås,vid nåt tillfälle har den varit låst och jag och väninnan fick klättra över med hundar o allt..  


Många fasaner och rådjur och Vince var så taggad så han fick ha koppel på  

Walter har också börjat upptäcka allt o eftersom han inte gillar namnet Walter fick han också gå med koppel, vi gick vår vanliga runda där och på tillbaka vägen hittade vi stigen..   staketet är borta och en stig är nerklippt runt hela kullen..nu ska vi bara klura ut om vi kan komma hela varvet runt och VAR vi kommer ut då..rundan blev nu lite för lång och klockan mycket..    

Måste köpa reflex västar till bägge så dom inte blir tagna för rådjur:-) Jaktsäsongen är igång..

 

Snart dags för Walter att lära sig lydnad o disciplin..den 12 kör det igång och jag välkomnar råd o vägledning;-) för ibland står jag min själ handfallen..  

Det är minsann tur han är så söt som han är, annars vete tusan;-)  

Efteråt kan man klart skratta och det är väl det som är poängen, jag borde ta det mer lättsamt med allt skit han hittar på, det skulle nog underlätta tror jag..  

Men jag blir lite stressad och tänker "hur ska det gå"!?!! Att han inte blir som Vince det har jag fattat för längesen..men kan han bli en Walter som jag kan ha som arbetskamrat,han är ju så ung ännu men ändå alltså, man tänker..

 

Häromdagen satt jag på dass (jodå jag gör det ibland) då kastade han sig över katten (igen) o hon skrek, jag satt där jag satt och tänkte om jag slänger upp dörren så det hörs samtidigt som jag tjoar DÅ kanske han släpper..  

Det enda som hände var att hela dörren åkte av och jag fick ändå hasta ut med byxorna nere vid anklarna..här var det väldigt bra att jag hade persiennerna nere..

 

Walter är som vilken unge som helst han gör grejer när jag inte har full fokus men ibland måste jag ju faktiskt göra lite andra grejer som att gå på dass tex  

Nora är den som blir mest utsatt och han tar henne över ryggen o hon skriker, hur ont det gör vill jag ha osagt, hon kommer tillbaka gång på gång och han gör om det gång på gång..

 

Det är liksom så här hela tiden: Nä W, bra W, nä W, bra Walter ni fattar va??

NEJ är ett sånt trist ord som jag inte skulle ha med hade jag tänkt, men det slinker in hela tiden..Näääääääääää...

Ändå gör vi saker hela tiden,men kanske inte rätt saker eller som en sa: han är kanske överstimulerad" ja, att ha tråkigt är underskattat..Få sätta mig ner och fundera..

 

Men som sagt skola på måndag och då kanske jag ser klarare, ibland är det de som ska till..man glömmer och det kan vara bra att få lite aha upplevelser..hoppas det är en bra grupp och bra instruktör..  

Så löser vi det nog,Walter är bra på att gå i koppel och han plockar upp mina nycklar och han bär gärna saker så det finns potential sanna mina ord  

Men det är tur han är söt, det är det;-) ;-)

 

Tjingeling!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards