Direktlänk till inlägg 26 oktober 2015

Lycka

Av Catja Lindeblad - 26 oktober 2015 18:57

"Extra" natten avklarad och några lediga dagar stundar..hade trängt bort att det inte var kurs i dag men kom ihåg det INNAN jag satt mig på tåget och det var ju en sak att glädjas åt, en annan sak var det fantastiska vädret som faktiskt höll i sig hela turen ut..  

Annat var det ju igår när vi gick ut i strålande väder för att komma till Käglinge i stark blåst och regn.. inte utan att man tänker "nån där uppe gillar mig inte"      

Men det blev bättre med vädret, kanske tänkte hen om..

 

Fåren har nu flyttats till långa hagen för att snart komma in i värmen och hagarna är fria till oss..gjorde misstaget att gå i stora hagen redan nu, till lycka för W och olycka för mig, alldeles för mycket färsk fårskit och det finns ingenting som kan trigga igång mig så mycket som att se W smaska skit..

 

Förfärligt mycket folk igår och när jag väl hade preparerat spåret till pågarna kom hela gänget ponnyhästar med gastande ungar och travade tvärs över..  

Men W klarade det ändå han hittade upp alla snusdosorna med godis,han är bättre på detta än Vince..fast vi missade en förstås och har inget minne av var jag la den,så hittar ni en snusdosa slängt så är det inte nerskräpning inte avsiktligt i alla fall..


 

Glad blir jag också när jag träffar på folk som säger "åh han har lugnat ner sig" visserligen marginellt men dock..märker det ju själv men det är trevligt att höra det från andra, min lilla busWalter;-)

 

Extra glad blev jag också för den där kommentaren längst ner på besiktningspappret för Vincent..fast det var ingen nyhet på så vis men ändå alltså och dessutom var allt u.a, tack o lov för det finaste Vince!

 

Nån tur med glada hundgänget har det blivit och det blir jag också glad för, ibland går det alldeles för många dagar mellan..i lördags blev det till och med två turer

   

I Arrie försökte vi oss på gruppfoto, det gick inte sådär jättebra;-) men o andra sidan är det rätt längesen vi gjorde det..vi var bättre på det när vi höll till på backen..undras hur det ska gå med julfotot..

   

Premiärdopp för W blev det också i Arrie om man nu kan kalla det ett dopp.. snarare ett plask i alla fall var han inte särskilt rädd,kommer ihåg Vince första gången han skulle i, DET var en process;-)  

Om ni undrar varför Vince är i lina så är det för han hade osmaken att gå efter hare och då blir det linan.. typ: inte längre bort än linans längd..W är också i lina,han går efter ALLT..;-)
 


För övrigt hoppas jag på semester en av helgdagarna då det stundar dop..man hålls minsann på halster, men har jag tur så får jag väl besked precis innan, undras om det är så på andra arbetsplatser???

 

Tjingeling!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards