Direktlänk till inlägg 7 januari 2016

Vad händer liksom..

Av Catja Lindeblad - 7 januari 2016 15:40

2016 visade sitt fula tryne redan tre dagar in på det nya..satte ribban liksom och då bävar man, det gör man...

 

Vi hängde med till käglinge även på söndagen, Walter fick springa lite och Vince sträckte ut och det märktes att han njöt av att få springa med kompisarna..även om han mest springer för sig själv

Sen hade jag väl mest fokus på lilleman men det enda förutom springandet för Vincents del var att han grävde lite..

 

När vi sen går ut från hagen hoppade småhundarna upp på stenen som ligger utanför hagen, Walter försökte, Vince gjorde det inte men vad som egentligen hände är det ingen som vet, för när vi går därifrån så går Vince konstigt, jag ser det direkt..han går spänt och verkar stel i nacken,han ruskar lite på sig och jag tänker först att det är öronen

 

Väl hemma kollar jag genom honom och han är stel i nacken och har ont, kan inte vända sitt huvud till vänster

Så jag ger Rimadyl, värme och lite massage tänker att det nog är en sträckning..  

Men det blir inte bättre snarare sämre och han har jäkligt ont och kan knappt stå upp, vrida på huvudet är helt omöjligt

Så vi åker in till akuten..

Vi får såklart vänta ett tag men Vince är ok så länge han ligger still och när vi gick in så tyckte vi bägge två att det såg bättre ut..

   

Att det sen bara är EN stackars veterinär denna söndag som ska ta hand om alla akutfall är ju rätt kasst måste jag säga..känns ju lite otryggt, tänk om det händer flera samtidigt som är lika illa på det, vad gör man då?? Eller för dom som redan ligger inne..

 

Nå, vi kom in till sist och veterinären som jag för övrigt tyckte verkade bra, misstänkte ett diskbråck men även eftersom han hade lite feber, hjärnhinneinflammation..  

Så han blev inlagd fick morfin mot sina smärtor och dagen därpå skulle alla undersökningar göras och prover tas..

Även om jag tyckte det var skönt att han fick hjälp så HATAR jag att lämna från mig Vince..det är som hjärtat på mig själv försvinner..  


I tisdags kom han hem och det var härligt att få hämta hem honom igen..tratt på huvudet och Fentanyl plåster på benet och rakad lite här och där men vid hyfsat gott mod..(inget diskbråck,endast något förkalkad vid en disk i nacken,lite atros i ryggraden,men inget som kunde förklara detta akuta)

Lite gnällig förstås men det kan man väl få lov att vara när man råkar ut för hemskheter  

Det som var värst var att han grät när jag skulle ut med W och lämnade honom hemma, det kändes inte kul..synd om W också som nu skulle behöva så mycket mer än vad han får just nu..

 

Men nu får man väl ändå hoppas att 2016 bjudit på det värsta så hädanefter kan det bara gå åt rätt håll

Fast jag vet att 2016 kommer att bjuda på en jäklig grej till..det gäller inte oss men det är så nära det kan komma..

 

På måndag är det kontroll röntgen på Walter och jag ber: låt det vara helt ok nu !!

För jag kan säga jag har varit en cm från ett sammanbrott och det är på riktigt det!

 

För övrigt kan jag skänka en stor tacksamhets tanke till mina vänner som ställt upp med bilkörning och till de som fixade ledigheten till mig och de godingar som ställde upp med turbyte snabbt! Puss på er!

 

Ett tips så här i förbifarten: Messmör är jättebra mot tröga magar på hundar..bara så ni vet! ;-)


Tjingeling!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards