Direktlänk till inlägg 10 januari 2016

Käftsmäll del 3

Av Catja Lindeblad - 10 januari 2016 18:38

Man hinner inte mer än andas ut och tänka: nu NU ordnar det sig nog, NU verkar det gå framåt med Vince nacke, bara det att han har en stark önskan att åka kana i snön ger hopp och Walter verkar bra..katastrofen den 16/12 för Walter's del verkar vara ett minne blott..

 

DÅ kommer lusingen BOOM!

 

Klockan 08 i morse, jag hör att Walter kräks, samtidigt ser jag att det INTE är en vanlig kräkning..han blottar tänderna, vrider huvudet..det ser ut som han har satt i halsen samtidigt som jag försöker kolla om det finns nåt i halsen spärrar han upp munnen faller på sidan biter ihop och det kommer fradga och det knakar i hans ben och nacke som han spänner sig och skakar

 

Säkerligen ingen lustig läsning och jag ber om ursäkt för det men för mig hjälper det att bena upp händelsen..denna jävla händelse, man kan inte känna sig mindre än vad jag gjorde..

 

På samma gång som detta krampanfall lättare och var över på kortare tid än förra och han vaknade upp med bara ett kort förvirrings tillstånd och han viftade på svansen när han såg mig så var detta värre, därför att den första gången visste jag ingenting, nu vet jag vad som komma skall och det är så otäckt..

 

När han väl vaknat riktigt så var han som vanligt, inget rosslande tack o lov! Bara precis som vanligt (han snodde min macka)  

Så nu är ju frågan NÄR kommer nästa anfall?? För detta tror jag absolut var ett Ep anfall..

Kontaktade djursjukhuset bara för att få någon annans åsikt och hon tyckte som jag avvakta blir han sämre eller fler anfall kom in..  

Som tur är så har jag en bokad tid imorgon för W röntgen och urinprovstagning så det passar ju bra

 

Så nu går vi på tårna här hemma igen..att ha EN sjuk hund är skit att ha TVÅ är KATASTROF! och jag är så rädd att det ska komma ett anfall som inte går att häva  

Hade banne mig ingen aning att Ep kan debutera så tidigt (om det nu är det) inte heller att det är vanligt hos settern..men nu vet jag både det ena och det andra (Google)

Känner mig verkligen så ledsen..min fina Walter..det var ju inte såhär det skulle bli...

 

-------------------------------------------------------------------------------


 
 
Ingen bild

Pia

11 januari 2016 13:04

Men nu tycker jag att det får vara broms. Älskade killar ni måste vara friska!
Puss på nosen W o V och BAMSE KRAMEN matte!!

 
Ingen bild

Marie

18 januari 2016 09:29

Hej! Hittade din blogg när jag tittade på hundar i Oxie (har själv två wachtelherrar men bor typ andra sidan Oxie och rastar dem på fältet mellan Oxie o Kristineberg.
Jag följer en annan blogg med hundar och de skrev att en av deras valpar har också fått något liknande ep-anfall. Det visade sig vara att när han får blodsockerfall kommer dessa anfall!
Kanske är ngt W, drabbats av?
Jag hoppas att de nu får vara friska och krya, bägge dina hundar!
Tack för en underhållande blogg (o då menar jag inte att det är underhållande att läsa om deras sjukdomar!!!)
Med vänliga hälsningar
Marie Billsbo

Catja Lindeblad

18 januari 2016 16:00

Tack ska du ha Marie! Vi får se hur allt går nu,W fick ett till anfall på måndags morgon och blev insatt på medicin på kvällen, han har inte haft ett anfall sen dess och man får hoppas det håller sig..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards