Direktlänk till inlägg 23 maj 2016

Oops

Av Catja Lindeblad - 23 maj 2016 15:06

Ja, PostNord nu har ni gjort det igen..i början av månaden lyckades PostNord göra av med två räkningar skickad med privatgiro så jag fick spärra och kasta mig iväg och betala på bank..  

Nu fibblade PostNord bort mitt paket från VetZoo, nytt paket skickas tack o lov, hade varit jäkligt trist att betala 600 riksdaler utan att få några varor..

 

Men en undran har jag nu PostNord vågar jag skicka mina räkningar denna månad???  

Kanske är det ett sätt att få mig att betala genom internet, men jag vill ju inte det, fast å andra sidan så kan man tydligen inte lita på nåt..

 

En ramsa som ekat i mitt huvud den senaste tiden är: blått är flott,rött är sött och gult är fult..GULT ÄR FULT???

Den som hittade på den ramsan måste vara rent tossig..gult är underbart, gult är solen, rapsfälten och många vackra blommor och träd

 

Hittade äntligen rapsfälten, fattar inte var dom tagit vägen inne i Oxie, men man måste kanske varva växtställena..

Men äntligen kunde vi stå och beundra den gula färgen och insupa denna fantastiska doft som för övrigt några tyckte lukta mugg..fel på luktsinnet säger jag bara! ;-)

     

Varmt har det varit och varmt OCH kvavt är det idag, vi kände oss tvungna att ta buss tillbaka hem, Vince såg ut som han skulle stupa och Walter var inte mycket bättre och det trots bad bland grodor och annat..själv rann svetten längs ryggen och det säger jag bara, sånt gör mig galen, växlande molnighet med friska vindar är vår melodi..

 

Fåren är i två hagar, det såg jag när vi smög in i käglinge.. nu har jag bägge i löplina så jag kan gå rakryggad och glo folk i ögonen, de folk som vill bannlysa hundar i Käglinge, inga skräckslagna barn såg jag, däremot barn som JAG blev skräckslagen för..har dom vuxna ingen talan alls??

 

Hela detta land går åt skogen känner det tydligare och tydligare..Akutmottagningen fick stänga efter mordförsök, vad tusan är det?  

Slagsmål var det tydligen i grannkvarteret strax efter jag gått iväg igår, polis och ambulans på plats, är folk inte kloka??

Att gå ut efter 22 gör jag inte gärna och det är inte klokt det heller, fast å andra sidan behöver inte klockan vara så mycket för det ska hända nåt..  

Häromdagen körde bil efter mig och svängde och stannade till, inte ord sa dom bara hängde ut och glodde, jag glodde tillbaka..kändes obehagligt och det gör mig förbannad, tänkte på om det var samma grabbar som tagit fram pistol och riktat mot en kvinna förmodligen för att skrämmas, det får man ju hoppas, men oavsett så är det ett jäkla sätt och helt vettlöst

Det är precis som om inga hämningar finns och folk gör precis som dom vill..men det är klart signalerna uppifrån och då pratar jag inte om vår herre är ju jäkligt tama..

 

Det är klart att man inte kan ta lagen i egna händer även om man skulle vilja men ibland kanske det är enda utvägen och då tänker jag på morden i Vallåkra, vilken skräck mannen måste ha känt, det var inga snälla pojkar..

 

Ett turbyte denna vecka att klara av och det ska väl gå och sen har vi Walters kurs på onsdag och har vi då tränat?? Nä, säger jag med bävan, inte mycket, vi får väl stå där med skammens rodnad på kinderna, fast VI förresten, Walter bryr sig inte det minsta

 

Tjingeling!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards