Alla inlägg under januari 2010

Av Catja Lindeblad - 19 januari 2010 09:00

Ledig i dag..

Var verkligen uppe med tuppen..vaknade innan kl ringde fantastiskt, det har inte hänt på år o dag.

Kan bero på begynnande förkylning, den bryter aldrig ut.. ligger o lurar och så att jag faktiskt kom i säng innan nästa dag bröt in.

I dag är det tvätt som står på agendan åh så mycket tvätt..kan inte fatta hur det kan bli så mycket

Verkar som jag byter typ 4 gånger per dag eller så och en massa arbetskläder.

Ja det är bara att bita i hop och gå igång!!   Ett kort för "längesen" då Vince fick plats ibland tvätten så icke nu;) Tjingeling.

Av Catja Lindeblad - 18 januari 2010 22:04

Så där ja..gick av i morse, helgen avklarad.

Skrev inget i går sov så länge.. både hund, katter, och jag så tiden räckte inte till.

Idag kom vi upp vid 3 och fick äntligen gå på långtur, Vince var vild och galen  blir ju inte samma "timantal" på turerna när man jobbar men det blir o andra sidan mycket mental träning på jobb, där ska han uppföra sig,hålla koll på mig o vad jag vill att han ska göra, han är ju med mig för det mesta, ibland ligger han kvar och väntar när jag går iväg.  

Har läst en del artiklar om vårdhund, låter väldigt intressant och jag ska höra mig för..

Det är en hel del dom ska kunna och utbildningen är på minst ett år med praktik

Allra först ska hunden godkännas som lämplig av en instruktör, sen går man kursen för att slutligen göra prov och efter det 10 veckor teori och praktik och sen slutprovet som görs med statister.  

Efter långtur blev det middag till oss alla och sen hamnade vi alla i soffan där jag förfasade mig över familjen annorlunda..jisses vad många barn!!!! hur hinner man och orkar!! det är frågan..tyckte min grabb gav mig fullt  upp och jag hade bara en, här snackar vi om 10 ungar! Respekt säger jag! (Eller galet) Nu är det snart dax för sista turen..så hej svejs.

Av Catja Lindeblad - 16 januari 2010 16:35

Om man ska säga någonting om gårdagen så blev jag på bättre humör  

Dagen i dag har gott i sovandets tecken eftersom jag/vi jobbat i natt.

Men efter stärkande kopp kaffe o lite att äta blir det promenad..mörkt ute så jag får sätta på "blink" halsbandet

så jag ser det "lilla" livet.

Kattern hade haft show här i natt..en del blomkrukor låg på golvet..Nora såg mest skyldig ut.  

Hej svejs från mig denna kväll.

Av Catja Lindeblad - 15 januari 2010 11:09

Gråmulen dag..råkallt...slabbigt..halvförkyld snart helfökyld vete sjutton om jag inte har ont i magen också.

Får peppa upp mig lite och gå en lång stärkande promenad

brukar få mig på gott humör, mina turer med Vince.

Fåglarna har helt försvunnit denna vinter trots att jag hängt ut mat..kanske har dom frusit ihjäl??

Skator och kråkor har jag..många   Det gillar katterna..dom håller koll..även Vince, han låtsar att han är vakthund..     Nu ut på peppnings runda.. få se om jag känner mig stärkt när jag kommer hem igen!!

Av Catja Lindeblad - 14 januari 2010 18:30

En sån underbar dag det varit!!  

Strålande sol, snö på marken och lagom kallt, härligt!!!  

Var ute länge med Vince, lite träning blev det, det gick bra

Fast mest blev det bus!  

Städningen fick vara...skiten ligger ju kvar..o det blir fort likadant så...

Kom iväg till stan och hämtade mina förstoringar..så fina, han är en vacker påg min Vince.

Ska ge mig på pälsen på mina hårbollar fast först lite mat i magen, djuren har fått sitt, bara jag kvar!  

Av Catja Lindeblad - 14 januari 2010 09:56

Kom upp i hyfsad tid, trots avstängt klocklarm.

Vince var faktiskt vaken före mig vilket inte händer ofta.

Ledig idag..och mycket att göra..få se hur mycket som blir gjort av det hela.

Golven måste absolut tvättas..

Ska hämta mina förstoringar inne i stan

Gå över djurens päls, det tar sin lilla tid, speciellt Melvin the cat som hatar när jag "håller på", klorna ska klippas oj oj...

Lång tur med Vince och TRÄNA....

Jag har varit lat och nu snackar jag om hundträning inte egen träning, där har jag aldrig ens kommit igång.

Nästa kurs börjar i mars..då är det platsliggning på gågatan inne i malmö..pildammsparken bland alla fåglarna och allt annat,kommer knappt ihåg allt som skulle vara

Men här gäller det att ligga i....

Tjingeling så länge.

Av Catja Lindeblad - 13 januari 2010 16:21

Första passet denna vecka avklarat  

Ledig till fredag.

Just det här med att jobba natt, är att många människor tror att man inte behöver sova alls

Tänkte på en gång när min son var liten och en granne utbrast efter vi pratat ett tag: "Oh så bra..då behöver du inte ha din grabb på dagis"  Nä det är ju klart jag går ju direkt efter 11 timmars arbete hem och fixar..sova..? Nä vadå...!

För vi jobbar faktiskt, vi sitter INTE o slabbar kaffe o pillar naglarna...Nå kaffe dricks det ju en del förstås:)  

Sen är det ju precis som på dagen..för jag har ju faktiskt jobbat på dagen också... 16 år närmare bestämt..att ibland är det mycket o ibland är det lite.

Sen har vi det här med möte..jag tycker att det är viktigt med arbetsplats möte, personalmöte osv

MEN..då är tiden satt till 13:00 och är man då i sömn vid 9 är det rätt tufft att gå upp vid 11- tiden.

Det är ju liksom inte så att vi faller i sömn 07:15 när vi slutar utan alla har vi resväg o allt annat innan man kan snacka med john blund.

I rättvisans namn har vi rätt att vara lediga, men måste arbeta in det inom snar framtid.

Sen är det många möten man ska vara med om som nattis: vår egna möten, arbetsplats möten, dagpersonalens möte och det blir taskiga tider från vår sida sett.

Nä nu har jag gnällt färdigt och det känns mycket bättre!!

Dax att tänka på lite middag, panerad torsk får det bli idag   Då blir katterna glada


  Säkert även Vince...han gillar ALLT;)

  Tjingeling från oss!

Av Catja Lindeblad - 12 januari 2010 16:45

Första arbetspasset avklarat...

Vacklade upp vid 16:00 tiden,eftersom Vince också är hårt arbetande inom vården, sov han också..djupt!  

Snabb tur ut..kaffe..mitt älskade kaffe.. och frukost/lunch.

Snart ut igen för längre tur..fixa o dona för katterna.

ja det går i ett...sen iväg igen för en insats för verksamheten  Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards