Alla inlägg den 3 november 2010

Av Catja Lindeblad - 3 november 2010 16:06

Nä, inte ens en hund kan gilla detta väder..inte Vince i alla fall..även om jag sätter på det töntiga hundtäcket med silverkrage:)

När jag tittar på det täcket undrar jag hur jag tänkte..skulle köpa ett helt vanligt regntäcke..bra att ha när man är på väg till jobb och inte vill komma dit som dränkta råttor..  

Det jag kom hem med var ett fodrat täcke, visserligen regntätt..men med en silverfärgad krage i fuskpäls..han är inte så förtjust...


Så är det då november..   den tråkigaste månaden enligt min mening..alla löv håller på att falla av..alla vackra färger försvinner..nu kan man förstås hålla sig inomhus med gott samvete..och läsa massvis med böcker och käka choklad..;)  

Om det nu inte var så att man har hund..och det har man ju..:) chokladen kan man ju käka ändå och det har jag gjort..sanna mina ord..det såg jag på ett av korten syster yster la upp på facebook..faktum är att jag inte riktigt kunde ta in att det var jag..såg väldigt frodig ut..;)

Stämmer inte riktigt med bilden jag har i huvudet..

Mina speglar är ju tack o lov täckta av allt saliv som Vince kastar omkring sig..;)


Men alla sådana saker faller i mikrobitar när man läser artikeln om Anette Axmacher i sydsvenskan..hennes kamp mot hjärntumören...

Så jag är glad över leriga golv, spottloskor på speglar, piskande regn så det nästan gör ont på kinden..och annat vardagsgrejs..man lever ju...


I söndags var det sista träningsdagen för lydnad 1..och på söndag är det sista gången och PROV..och som vanligt går jag igång och stressar upp mig..att träna ute var inget alternativ idag..det blir "hallträning" och ibland går det jättebra..och ibland ser han ut som ett frågetecken..

"Går det så går det" sa jag lite lättsamt när jag lämnade ridhuset i söndags..men innerst inne lurar en annan person..en person som vill klara det här..ska bara ha med mig Vince på "tåget";)  

Fick fixat semester på söndag tack vare min snälla "processare"..hon fixar o donar och man behöver då aldrig vänta för att få besked..tack Lena..;)


Ledig i morgon och då stundar ett par timmar på djursjukhuset..Rtg på höfterna..och det är bara att hålla tummarna..!!  

Har hört att man är med där inne under tiden..och måtte jag klara det så jag inte börjar lipa..hemskt pinsamt..lipar för det minsta lilla nu för tiden;))

Jag som aldrig har gråtit offentligt någonsin..tar till lipen av dom mest konstiga saker..och att se Vince ligga bortdomnad på ett undersökningsbord..nä fy..måste ta med massor med näsdukar!!  


Nu käk och sen en titt på mina bönder..och greys såklart;)

Tjingeling!!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards