Alla inlägg den 28 november 2010

Av Catja Lindeblad - 28 november 2010 15:08

  Vaknade 6 i morse..tänkte 5 minuter till och vips var klockan närmare halv tio..

Visserligen är jag glad att jag har en sjusovare till hund..men hallå..nån ordning får det ju vara..;)


Det bästa med vintern.. förutom snön då, är att man bara kan trycka ner en mössa över hårsvallet..inte för jag har nåt hårsvall att tala om..men det är totalt hopplöst på morgonen..ingen kam i världen kan hjälpa detta..den mössfria årstiden får jag blöta och föna innan jag kan visa mig bland folk..

Nu en mössa och en halsduk virad ett par varv så bara näsa och ögon syns..och det räcker ju..dom flesta människor hälsar ändå bara på Vince..:)  


Första advent idag..vågade mig på att tända ett levande ljus..inga kattsvansar i närheten..;)

Tidningen kom inte förrän vid tio tiden...så jag hann muttra lite innan tidningsbäraren stod utanför..men sen var det prima liv..

Turen gick till Käglinge..här fick jag se att Vince "glömt bort" att vänta på mitt "varsågod" innan man hälsar på tvåbent och i synnerhet fyrbent..

Måste vara snön som gör honom glömsk..

Många ungar med tefat i backarna..folk med eller utan hund..  


Vi gick slingan först och där åkte kopplet av och på under den turen..   han ville hälsa både här och där..det är visserligen positivt...helt i linje med vårdhundsträningen..men alla var inte lika glada..och vissa av hundarna vi mötte var sannerligen inte glada..:)  


Började och slutade i stora får hagen..   där inne blir det som det blir..alla man möter därinne är vänligt sinnade..både folk o fä..  


Vince hade massor med snöbollar med sig hem..i pälsen..lönlöst att försöka ta väck dem..dom får tina upp..på bästa mattan..;)  


Kaffe och den godaste cheescake jag ätit..med saffran och kanel..


Hoppar över träningen i kväll, det blir glögg istället..är det 1:a advent, så är det..;)

Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards