Alla inlägg den 17 november 2010

Av Catja Lindeblad - 17 november 2010 17:20

Sista lediga dagen för denna gång..den har jag tillbringat i mitt kära käglinge..   fast först tänkte jag gå till arrie..men upptäckte att jag glömt visselpipan..och även om han kommer när jag kallar..så är det mer stensäkert med visselpipa..dvs min trygghet..och är man i arrie så vill man ha koll..lite andra ytor där..


Vädret var ett riktigt ruskväder..regn och blåst..  


Något bad för Vince blev det inte igår..vänninan sms vid 18 tiden och eftersom det är en evighet sen vi sist sågs, så rusade vi ut..:)  

Väninnan har fått lite andra sysslor sen flytten till nya lokaler vilket gör henne till en strängt upptagen människa som jobbar dagtid en viss del av schema tiden..   det var en önskan för mig förr..att jobba dagtid..ledig helger och andra röda dagar..kort sagt vara som en "vanlig" människa..men faktum är att jag inte skulle fixa det..göra allt det man måste, en helg..hemma sent på vardagarna..vem orkar då..? Nä, det är bra med obekväm arbetstid..och natten är ju så obekväm det nånsin kan bli..;)  

En tur inne på det heligaste..golfbanan..tur det var mörkt..golfarna hade gått till angrepp om dom sett oss..för det var MYCKET mörkt..och jag såg INGENTING..förhoppningvis gjorde dom ingenting dumt som t.ex sket på "banan" eller ännu värre grävde enorma hål..;)

Fast jag tror inte det..inte våra hundar inte..


Måste skaffa nya glasögon..och framförallt använda dom..lånade väninnans och jisses..jag kunde se trots det var mörkt..vilket innebär att min syn har försämrats..väninnan har sämre syn än jag..eller har haft..;)

Så det är dags..att skippa fåfängan och sätta brillorna på nästippen..;)

Häromdagen stod jag under ett träd och kuttrade..trodde att det var en undulat som rymt..en fin vacker grön-gul undulat..stod en god stund innan jag till sist upptäckte att det var ett blad...som tur var så var det mitt på dagen..inte en människa i sikte..


Lite balansträning idag..   klättra i träd, det är han bra på..;) in i en koja och "stanna kvar"..   lite föremålsintresse..det går bra, han tar allt i munnen tills jag säger "apport" då tappar han allt och glor på annat håll..  

Nä, han vill leva ett kravlöst liv..precis som sin matte..;)  


Ett besök på konsum igen..borde få V.I.P kort..sen in till djuraffären..var tvungen att köpa ny "klicker" den gamla ligger någonstans..  

Ett ben slank ner..samma som jag köpte med mig till falsterbo..Vince hade inte en chans..denna gång tror jag det var Ronja..Ronja RÖVARDOTTER..;)   det brukar vara Tess..   dom andra har sån respekt för henne..förra gången var det hon som låg med alla tre benen runtomkring sig..;)


Snart stundar en tur med Vince, men först lite käk.."himmagjord" pannbiff med massor med lök..och inte att förglömma GRÄDDSÅSEN..;)  

Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards