Alla inlägg den 24 november 2010

Av Catja Lindeblad - 24 november 2010 16:57

Måste ha tumme med vädergudarna..;)

Häromdagen stod jag och blickade mot skyn och önskade hett och innerligt SNÖ..;))

För jag tycker om det, förra vintern var en nåd att stilla bedja om..UNDERBART!!

Var lycklig varenda dag utom när jag tappade vantar och fick frysskador på händerna eller när jävla skånetrafiken inte hade bussar som kom som dom skulle..men för övrigt..åh vad härligt jag tyckte att det var..;)  


Så jag hoppades..och det kom ..hela natten har det snöat..inga stora snöflingor.. utan sånt där smått..så nog kunde väderguden vräka på lite mer och större..men ok till att börja med är jag nöjd..;)  


Pressade upp min trötta kropp lite tidigare än jag brukar bara för att få komma ut och kasta snöbollar med Vince..;)      

Ungarna var i full gång i backen..och banne mig om det håller i sig så ska denna kvinna ut i backen och åka tefat..det blir ju mörkt tidigt om dagarna:)..för såna här böjelser som snötokig, det får man smyga med..folk tror inte man är klok!  


I går pussade jag en sån där "läskig" kamphund..mitt på nosen..och jag tyckte det var hur mysigt som helst..det hade naturligtvis att göra med att den bara var 8 veckor..;)   

Vince tog sig ett sniff han också..men sen var det nog..han vill ha ensamrätt på pussandet..såg lite sur ut..


Kursstarten närmar sig med stormsteg..ska bli spännande..och hur det än blir så lär vi väl oss nåt..;)


Vince reagerade mycket märkligt i morse..blev rädd för G..en av dagpersonalen..kvinna dessutom..Vince kan ibland vara lite försiktig speciellt för  killar..men det här..låg och tänkte på det i morse innan jag somnade och när jag vaknade och nu..kan inte komma på varför..den andra kollegan som också var med..  Vince drog henne "över samma kam"och gick inte fram till henne heller..

Alla slängde sig ner på golvet..men det hjälpte inte det heller..han "fnyste", morrade och backade..


Vi får se nästa gång vi ses om det är samma då..tänkte lite på att hon hade en stor jacka på sig och inte arbetskläder..om det var det som skrämde honom..ja det kändes inte kul, sen vet man inte om man agerade fel och gjorde saken värre..

Kan dra mig till minnes när mina andra var lika gamla så kunde dom bli rädda för saker dom inte reagerat på innan..helt plötsligt var det livsfarligt!

Kanske är det nåt sånt...


Nu sista koppen kaffe..sen gäller det att hitta vantarna..

Tjingeling!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards