Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Catja Lindeblad - 1 maj 2011 19:01

Det började bra det gjorde det..sol och blå himmel..

Men sen drog molnen ihop sig..

Första turen var underbar..andra turen ännu bättre..tredje turen i ÖSREGN..och kallt saknade mina vantar, att jag hade sandaler på mig var ju helt fel..

Typiskt, nu när man är ledig ett par dagar och jag hade ju tänkt trädgårdsarbete..det är det som är problemet med mig..jag TÄNKER för mycket..;)

Nog hade jag kunnat göra detta igår tex, då jag satt o glodde över kirskålen och TÄNKTE att nu MÅSTE jag..
 


På mitt medarbetar samtal fick jag just denna fråga.."är jag en person som gör saker direkt"..på jobb är jag..åtminstone är det min uppfattning..men ibland kan ju ens uppfattning om en själv inte riktigt stämma överens med hur ANDRA uppfattar en..


Hemma är en helt annan femma..då är min livsfilosofi det du inte gör idag kan du göra en annan dag/månad/år..vilket ibland innebär inte alls..;) speciellt såna där tråkiga saker som inte är så väldigt viktiga enligt mitt sätt att se..städa tex..det är för vissa VÄLDIGT viktigt..men för mig blir det kanske viktigt när katthåren virvlar omkring och tassavtrycken från Vince är väldigt synliga..eller när jag får panik när det ringer på dörren och jag inte kan öppna för det ser för jävligt ut..DÅ är det dags att ta ett tag..;))


Vi drog till Käglinge idag igen..härliga Käglinge..  

Inte så mycket folk..var där vid 10:30 och folk låg kanske hemma o vårdade sin huvudvärk, vad vet jag..;)  

Hästar stötte vi på, på väldigt nära håll..jag skulle öppna grinden för dom in till "långa hagen"..och Vince tryckte sig intill mig, han tyckte nog att hästarna var på tok för nära..men Vince är en duktig påg inte ett ljud kom över hans läppar..


Stötte på en sur hund inne i stora hagen, han gick på Vince så jag fick hojta till..det är skönt att ha en jycke som inte är den tuffa typen, nu kunde jag koncentrera mig på den sure, Vince stod där han stod..;)  


Hade riktiga grejer att kasta med idag..inget som sjönk..;) bollen är lokaliserad, men det hjälpte inte ett dugg..Vince tog inte upp den..däremot hämtade han och bar sin leksak hela vägen hem..HURRA!..Utan att klökas och äcklas..;)  

Saker och ting går framåt..sakta förvisso..men framåt..  

Träningen har det varit lite si och så med..och det märks, att träning är färskvara


Mötte vår kompis "gatuhunden" Tjabo som var synnerligen kärvänlig..;)

Tur Vince är en hyvens kille..  

Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards