Direktlänk till inlägg 7 november 2014

Skitsnack..

Av Catja Lindeblad - 7 november 2014 19:02

B-ordet har alltid varit lite känsligt för mig och med B-ord menar jag bajs..till och med att skriva det får mig att rysa..att säga skit har inte alls den inverkan

Det är klart att jag inte kan säga till mitt barn-barn: har du skitit idag" så jag tror nog att det kommer mer naturligt sen med just B-ordet..kan inte komma ihåg vilket ord jag använde till min son.. "Har du skött magen" typ ;-)  


Kanske hade jag en taskig pott träning eller nåt, vem vet..

Att detta har kommit på tapeten just nu är ju Vince's avföring,bajs,tollar,skit,lort

Kan ju undra vad folk tänker när jag lägger huvudet på sned o kollar in när Vince sätter sig i position, sen är jag ju en duktig hundägare och plockar upp efter min hund, så då har jag ett ypperligt tillfälle att kolla in hans lort lite mer ingående..  


När jag googlar om hundars avföring så står det att om en hund har perfekt avf så ska man kunna plocka upp lorten med bara händer utan att bli kladdig..inte för det har gått så långt alltså..det är nåt jag INTE kommer att göra, men det kan vara bra att veta..lorten ska vara fint formade också bara så ni vet..

 

Vince är väl inte i mål när det gäller detta men förhoppningsvis snart så..;-)  


En lång runda idag, vi styrde näsan till vackraste fårhagen och till min stora glädje är den utan får..   Vi gick inte in utan tog rundan runt om, precis som vi gjorde igår.. idag hade vi sällskap av Snickers..  

Snart ska jag släppa honom och låta honom spring allt vad pälsen håller men inte riktigt än..häromdagen lät jag honom leka ett tag med en söt liten hund, efteråt såg det ut som han mådde illa och han var lite "låg" resten av kvällen,men vår rundor börjar bli som dom brukar en si så där tre timmar och det känns så skönt, hade till och med lite träningsvärk i låren det ni..

Det ska bli härligt när vi träffar hundgänget igen,vi längtar!!

 

Fick även på denna härliga runda pussa på en liten sammetsmjuk valp vid namn Tyson och han ska bli en "sån där" när han blir stor;-)) men söt är han det lilla livet..    


För övrigt har jag varit en sväng om till banken och när jag gladeligen lämnade över min legitimation så fick jag till besked att den minsann gått ut för 6 månaders sen hepp!

Det är inte utan man undrar hur vanligt folk klarar livhanken..tur jag har hittat passet..annars hade jag ju inte varit nån..  

Tjingeling!



 
 
Ingen bild

Catrin

9 november 2014 18:08

Hahaha! Har du skitit idag Liam? Tack för ett gott skratt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards