Alla inlägg den 3 maj 2015

Av Catja Lindeblad - 3 maj 2015 16:06

Som farmor förväntas du besitta viss typ av kunskap eller åtminstone sunt förnuft, jag verkar inte ha något av det.. inte om man betänker att jag trodde/tänkte att jag och Liam kunde gunga tillsammans på DENNA  

Det kunde vi INTE..

Det säger sig själv och är helt uppenbart såhär i efterhand..  

Men jag lyckades hålla mig upprätt trots allt, trots att vi åkte baklänges i ett huj..på något mirakulöst sätt lyckades jag hålla mig upprätt med Liam i fast grepp,det var det enda jag hade i huvudet "jag får INTE trilla"

 

Det var samma  fenomen som när jag cyklade en vinter med glashala vägar (tokigt) och jag fick sladd mitt i Nobelvägen, jag snurrade runt på alla möjliga håll men jag trillade INTE..folk inne i sina bilar applåderade efteråt när jag fick styrsel på ben,hjul och mig själv..en jäkla träningsvärk hade jag sen, men det var det värt att slippa bli påkörd..

 

Så jag trillade INTE nu heller och till sist kom son och svärdotter till undsättning..sonen tyckte att det hade sett graciöst ut..vet fortfarande om det var ironi eller det var på riktigt..  

Huvudsaken är att vi överlevde utan synliga skador och jag kommer ALDRIG mer att sätta mig på någonting som har en förväntad belastningskapacitet på 20 kg..  


Liam fick sätta sig på den själv med hjälp av sin mamma och lite darr på underläppen var det men sen gick det över..det är som jag säger, ramlar man av hästen måste man upp igen..fast vi ramlade ju INTE..       


Det är bäst att hålla oss inomhus tills han blir tonåring;-))

 

Liam har trots allt lärt känna sin farmor rätt bra för när jag kom så stoppade han raskt in TVÅ majs krokar i munnen medan han stirrade mig stint in i ögonen...    

Vincent har också lärt känna Liam rätt bra för han rusade rakt in i vardagsrummet och doppade nosen i Liams mat..ingen hyfs där längre..det var sannerligen en händelserik dag hos dom bästa..


 

För övrigt har det varit ett strålande väder och det har ju varit härligt för dom lyckliga som kunnat njuta av det..;-))

 

Tjingeling!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards