Alla inlägg den 18 maj 2015

Av Catja Lindeblad - 18 maj 2015 20:08

Man får väl ändå säga att jag hade lite tur med vädret i förmiddags..jag menar,jag var ledig och solen tittade faktiskt fram lite grann ändå..;-)  

Annars brukar det vara regn när jag är ledig och sol när jag jobbar..det har gått så långt nu att folk istället för att titta på "vädret" på tv frågar mig: "när ska du jobba"

 

Men turen vid 17 bjöd på lite kyla småstänk och blåst..ordningen återställd med andra ord!

 

På något sätt känns det som jag missat våren..rapsfälten står i full blom, körsbärsträden har nästan blommat över, min forsythia var överblommad när jag kollade trädgården nu sist och jag vete sjutton om jag såg den sådär på riktigt!?

 

Hur kan det nu komma sig? Jag vet egentligen inte, det är likadant vartenda år..plötsligt är det sommar och allt är dammigt och lite sönderbränt..fast i år vete sjutton sönderbränt lär det nog inte bli och kallt är det..

Det är nog solen som fattas för att allt det där vackra ska komma fram, fast å andra sidan har lite regn och blåst inte hindrat mig..  


Har nog lite för mycket valpludd i huvudet just nu..och det känns fortfarande rätt overkligt skulle verkligen önska att uppfödaren la ut lite bilder..  

Två stycken har jag fått skickat till mig och det räcker ju inte..nä,det räcker inte på långa vägar..

   

Förhoppningsvis får jag hälsa på i nästa vecka, jag håller tumme och tår och en tass för det..;-)

Då jäklar ska kameran gå varm om jag hinner förstås..

 

Träff med hundgänget idag.. jag ser fram emot att presentera lillebror för gänget, det blir härligt för honom..

Vincent hade Coco från början sen träffade vi några andra hundar som vi umgicks med där uppe på backen, det var först senare som hundgänget bildades.. tror att det är bra att hundarna har varandra, att det finns kompisar..ett slag var det  mode att hunden inte skulle träffa några utöver "sin" familj hunden fick inte komma fram och hälsa och inte leka med andra hundar

   

Hundens "människoflock" skulle vara tillräckligt..

Helt tossigt enligt min mening

Hundar mår bra av att umgås och träffa andra hundar, lära sig det sociala spelet, att träffa många olika människor..sen får man ju använda det sunda förnuftet (om man har något) och se hur ens hund reagerar, vissa hundar pallar inte många åt gången och blir stressade  

Men är man "uppvuxen" i en hundgrupp så brukar det mesta fixa sig

Vi ser ju hur "våra" hundar är tillsammans, det är sällan det blir bråk      

Det sägs ju att man aldrig ska kasta ut godis åt många hundar nå, det har vi alltid gjort och det är ALDRIG någon som ballar ur

Däremot kan det bli lite gruff om det kommer in ny hund i gruppen..lite småsurt sådär men även det brukar lösa sig..

Antingen har alla förståsigpåare fel eller så har vi toppen hundar!

Det kan vara vilket som..;-)    


Hoppas i alla fall att lillebror ska smälta bra in i gänget och att Vince kommer att gilla honom lite grann åtminstone..

Det är ok om han ser honom som fästing ett tag, jag menar det gjorde han med Liam men det gick ju över och nu verkar gillandet helt ömsesidigt..
 För övrigt har vi vallat får eller åtminstone lamm och jag måste säga att vi skötte oss riktigt bra..      


Ett enda jobb pass denna vecka sen ledig 6 dagar.. ja, det smakar mumma;-))

 

Tjingeling!



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards