Alla inlägg under november 2010

Av Catja Lindeblad - 16 november 2010 17:03

I dag ställde jag ingen klocka...och jag och djuren låg och trynade nästan till 09:30...

Men sen blev det fart...  


Per här igår..trevligt som vanligt..whiskey och pilsner i sedvanlig ordning;) och god mat..

En liten promenad blev det..ovanligt kort även för att vara Per..men det var mitt fel..ville hem och laga mat..;)    


Mycket pyssel med nya datorn och detta blir första inlägget med denna..

Många finesser och det tar väl lite tid att bli sams med den..men fin är den!!

Roade mig med att ta kort på mig själv genom datan och fövränga bilden..tur man är lättroad..;)     


Idag efter bankbesök..blev det käglinge och vår kära fårhage är absolut fårfri..underbart!

Körde lite träning..det är dags att komma igång igen..:)  

Vince såg lika förvånad ut som sist men nu var det inte hästskit han var intresserad av det var fårskit..men till sist..fast det här med "fot" och fullständig kontakt..det är tufft..det andra gjorde han..men han är ju inte snabb precis..;) ska försöka ta bort det här med godis..inte helt, nädå..men han är så fixerad att INGEN människa kan stoppa handen i fickan utan han blir helt toss..

Vi använde leksak idag..som jag lägger bakom honom och efteråt får han sticka dit och hämta..det gick rätt bra..    


Mailet från vårhundskolan kom idag..den 26/11 kör det igång..då är det dags..det ska bli förbaskat roligt..hoppas Vince också tycker det:)    


Nu blir det käk och jag tror att det stundar ett bad för Vince..fast det vet han inte om ännu..;)  

Tjingeling!

Av Catja Lindeblad - 15 november 2010 06:22

Uppe..och jag gråter inte..varit ute med Vince, ätit frukost och klockan har inte ens slagit halv sju..

Naturligtvis är jag inte uppe för att jag vill..utan för jag måste..;)

Det är konsekvensen av min lathet igår..

Igår var jag trött,småförkyld och allmänt grinig..:)

Ingenting blev gjort..


I lördags gjorde jag falsterbo osäkert..fick äntligen kollat in fina bilder från syster ysters resa till L.A     åt god mat och hemmagjorda kakor..kan fortfarande inte tro att syster yster BAKAT..:)            

Väntade länge, länge på bussen och näst in till frös i hjäl..

Välsignade det töntiga täcket med silverkrage till Vince..det var varmt o gott..för honom..själv hade jag glömt vantar..mobil hos syster yster..en vacker dag glömmer jag mig själv någonstans..  

Men vi kom hem..vi överlevde och aldrig har en säng varit så skön att krypa ner i..:)  


I dag kommer Per och nu ska dammsugaren fram..disken ska diskas..och golv ska torkas..så hoppas jag att det ser ok ut ..åtminstone tills han kommer..sen kan dom få ställa till det igen..dom där djuren..;)

Tjingeling!

Av Catja Lindeblad - 12 november 2010 19:21

Ledig...

Nattpassen avklarade och vi blickar fram över ett par dagars ledighet:))


Vi har fått ett nytt system på jobb..vårt gamla "prima personal" har gått i graven..

Det är ju typiskt när man äntligen får grepp om nåt så försvinner det:)

Det nya systemet säger att jag inte finns...jag är bara registrerad 2008..

Hoppas verkligen jag får lön ändå...under tiden kan jag ju hålla mig hemma..för vad är det nu man säger: det som inte är dokumenterat har inte hänt..


Så kom kuvertet från Svenska Kennelklubben: HD GRAD B ED 0...vilket innebär att både höfter och armbågar är ok !

Som jag tänkt på det..tyckte jag såg "nåt" på vänster sida när vi kollade på djursjukhuset..men som tur var så hade jag fel..:))


Städade så fint innan jag gick på i onsdags..tänkte att det skulle vara skönt att gå av och slippa gå igång med det där tradiga...

Det är bara att konstatera att "nån" är här och stökar till när vi inte är hemma...det är ju inte jag, Vince får väl också anses oskyldig för han är ju med mig..   då återstår katterna..tror mest på Melvin..han är en riktig luring..:)  


Imorgon bär det av till falsterbo..Vince ska få träffa sina kusiner:)) och jag ska ÄNTLIGEN få se bilderna från L.A..det har varit lite hinder i vägen..en löpning t.ex    


Har kollat in idol..första delen avklarad..Jay står fast som min favorit..Linnea som god tvåa..


Nu får det bli en sväng med Vince, sen ta itu med disken..det är prio 1...

Tjingeling!

Av Catja Lindeblad - 10 november 2010 17:38

Ja..det var bättre förr..när folk sa det, då på den tiden när man var yngre..så suckade man lätt (inombords) och jag tänkte alltid att den dagen jag kommer att säga detta, då är jag gammal..


Men hallå.. det var BÄTTRE FÖRR..helt klart..man vaknade på morgonen och var slät som en barnrumpa (är dom släta egentligen)   i fejjan..man gick på fest och sen direkt till jobb ( har hänt)

jag åt hur mycket som helst och önskade att jag skulle gå upp i vikt..men det gjorde jag ICKE..

Jag hade aldrig ont i ryggen, ont i knän eller överhuvudtaget ont någonstans;)

jag oroade mig inte så mycket..


Nu har man kudden kvar i ansiktet i flera timmar..och folk har börjat fråga om jag precis vaknat, fast jag varit uppe hela dagen:)

Går man på fest sitter sviterna i en hel vecka..

Det räcker jag tittar på choklad för att gå upp i vikt..

Ständigt har man ont någonstans, och jag oroar mig för alla och envar.

Så det var definitivt bättre förr..jag bara inte fattade det då..;)  


I dag träffade jag och Vince på "The winner" Zindytösen

hon mallade sig lite, det gjorde hon:))  

Hjalmar och Kajsa var också på backen idag..  

En grå trist mulen dag har det varit för övrigt..och jag är småförkyld och har ont i halsen..men det är bara att ge järnet, det går väl över..

Tjingeling!

Av Catja Lindeblad - 9 november 2010 17:26

Idag som i går var lugna fridfulla dagar, där vi slickat våra sår;) och peppat oss..ingen träning alls faktiskt..och det har varit skönt!  

Dammsugaren har åkt fram och tillbaka..men sen så tog jag tag i det hela..en sån jäkla massa skit..tänk så fint här varit om man inte haft djur..men fasiken vad tråkigt det hade varit;) så det är bara att bita ihop och jag har sannerligen stor tolerans nivå när det gäller städbiten..så det är inte så farligt ändå:)  


Käglinge tur på fm   ..hyfsat väder..lite kallt om händerna..det blev det eftersom jag lyckades tappa bägge vantarna..kan inte fatta var..gick samma väg tillbaka men pyts väck!  

Dyker kanske upp igen under nån gran eller så...


Får hagen (den stora) är äntligen fårfri...;)

Så vi hastade in där efter turen på slingan..

Träffade på Wilma en 6 månaders tollare och en tös till på 1 år och en golden, tyckte hon sa att den hunden hette Orvar;)          

De yngre hundarna var ena riktiga rymmare..stack iväg genom staketet..   eller hoppade över..hoppas inte Vince får några dumma tankar..han kollade in väldigt noga..;)

Många timmar innan vi kom hem och då var jag stelfrusen..inte rätt klädd kände jag..


Djuraffären nästa..både hundmat och kattsand..och lite snick snack..sen måste man ju kolla in om där är nåt annat som kan falla dom små liven i smaken;)

Fast denna gång höll jag mig..det blev det som var tänkt..fick några smakbitar med mig ändå..korvar och torkad bacon(?)         

Det är bra att man kan testa lite grejer..alla mina gosdjur är så kräsna..det går inte med vad som helst..katterna är värst..;)  


Min rygg har börjat kärva igen..men tack o lov går det inte ner i benet som förra gången..det tog faktiskt 8 månader innan det var ok..hemskt!

Får tänka mig för lite nu, så det inte blir värre..

Mat på gång..sen ut en sväng med Vince..kattlådor ska städas..så lite att pyssla med i kväll med;))

Tjingeling!

Av Catja Lindeblad - 7 november 2010 23:14

Så kom då denna dag..slutprovet..beviset..prestationen..

Det gick rent åt fanders..

Men det säger inget om Vince utan det säger en del om mig..

Så nu börjar vi om och utan press..

Vårdhundskolan först och främst..lydnadsträning så där lite bredvid och vi kommer att klara det Vince och jag..sen..om ett år eller två;)


Vince var mer intresserad av hästskit än av mig..kontakten var sannerligen bristfällig..och jag nervös och när jag är det, ska allt gå så fort, så Vince blir minst sagt vilsen och säkert stressad..

Det som retade mig mest precis efteråt var att inkallningen brukar han annars klara så bra och han tycker dessutom det är kul att kuta in på vänster..ja han studsar in..igår kväll på jobb visade jag kollegerna läggandet under gång..hyfsat snabbt till och med..

Så det var lite missmod..och jag kan ärligen säga att jag var sur på Vince..men då tänkte jag på den ihoprullade tidningen igen.. det var bara att klippa till..hårt och skoningslöst på huvudet..mitt huvud alltså..:)


Lille goe Vince..den snällaste raraste hunden..som vill alla så väl..som tycker så mycket om sina gummor och gubbs på jobb..som låter sig hanteras av ivriga händer.. han som tröstar och skänker ro..ja, han är en tiopoängare hela han..

Så vad gör väl det att vi inte lyckades just nu med detta..we will be back;)  


Första pris gick till allas vår Cindy och Camilla  en av "Glada hundgänget" Hipp hipp HURRA!!        

Hedervärd tvåa Cinca och Marina...duktiga tjejer!!       Trea Zigge   Fyra Diva      


Tog lite foto..men här har jag också fibblat..glömde att ställa in kameran rätt, så det blev inte några bra kort kan jag säga..och dom som blev hyfsade blev inget vidare dom heller..trist..

Tur jag beställde många kort av "vår" fotograf på kursen, har ingen aning om hur många jag beställde ej heller vad det kommer att kosta..  

God smörgåstårta blev vi bjudna på..det var balsam för själen..;)            




Skönt med semester i natt..ett par nätters ledighet stundar..dammsugaren får nog åka fram imorgon..en jäkla massa grus.. igen..och hårbollar..röda och vita..

Nu blir det soffan och "mördare okänd"

Tjingeling!

Av Catja Lindeblad - 5 november 2010 17:44

Typiskt novemberväder..grått..vaknade mycket tidigt av skvalande regn..  

Tidningen dyngsur..ja ni fattar..ingen bra morgon..kaffe hade jag åtminstone..tack o lov..!!


På morgon turen blev Vince jagad av en skata..en riktig retsticka..Vince som den fantastiska fågelhund han är, brydde sig inte ett skit..;) han bara svängde upp huvudet och glodde och snusade vidare under tiden fågeln gjorde sina störtdykningar..   till sist gav den upp och började glo på mig istället..där hade det blivit mer utdelning kan jag lova..:) gillar inte fåglar..    


Träning idag..ja, jag kan bara säga: sista platsen är vikt till oss..

Men det är inte fy skam..bara vi skrapar ihop några poäng..;))

Nu en kaffeskvätt sen skönhetsvård på Melvin..  

Tjingeling!

Av Catja Lindeblad - 4 november 2010 13:02

Uppe med tuppen..alla klockor ringde och jag kom upp..efter 30 minuters påminnelse;)

Vince gick och glodde på matskålen..men tji den..FASTANDE..

Tänkte att han gott kan sukta..åt inget vidare i går heller..

Stamtavla och näsdukar packades ner;)


Denna gång gick han väldigt långsamt fram till dörrarna..inte som förra gången när han studsade in och fram till receptionen..(eller var det jag som gick långsamt)


Det var obehagligt att se honom ligga där rent lealös, och lite vått i ögonvrån det hade jag..fick såna flashbacks..men inga näsdukar behövdes och tur var det för dom låg i väskan..långt i från mig..och jag var fullt upptagen med att dra och dra..det tog tid det här..det blev inte riktigt rakt och hela tiden sa dom med förundran i rösten att "det var den längsta settern dom sett"

Ovanligt lång, världens längsta setter..;)

Varenda människa som kom in sa det..

Ja han är väl felskapt på nåt vis..;)  

När jag provade halsband var det svårt att hitta rätt storlek, han hade "ovanligt" stort huvud..och smal hals..

Sele: då hade han "ovanligt" stor bröstkorg..:)


Men till sist blev det rätt och jag kunde kolla in bilderna..och inte vet jag, men vänster sida..där är nåt..men jag är en glad amatör..så det bästa är att vänta och se vad expertisen säger..  


Drog en lättnadens suck när han sen vaknade upp och allt var som innan..;) lite lätt skakiga ben..men ivrigt svansviftande;)


I dag ska vi bara ta det lugnt..min "ovanligt" fina hund och jag..ingen träning..inga lång turer..bara koppla av..Vince har redan börjat..han sover så gott..;)

Tjingeling!





Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards