Alla inlägg den 28 september 2011

Av Catja Lindeblad - 28 september 2011 18:03

Det har ju varit sommarväder dessa dagar..helt klart varmare än många dagar i somras..      

Trädgården har fått sig en "omgång" och jag börjar få en helt ny rabatt..en tom sådan, så jag kan plantera mera..;))          


Eftersom jag är en hemnetknarkare har jag kollat in nytt hus, en liten gård på 108 kvm på Svedala vägen...med åkermark och annat mys..;) rätt så nedgånget men ändå..tänk bara att få sitta och dricka morgonkaffet och glo över ägorna, och inga..jag säger INGA andra hus o människor framför mig..låter inte klokt, men så är det..jag blir bara knäppare o knäppare..;))          

Gården är på anbud och det skulle vara inne innan den 20/9..men det är fortfarande på hemnet..nu kan det ju kvitta, för jag har inte råd..inte om jag vill fortsätta med 67%..o det vill jag..men drömma kan man ju..

Min ultimata drömhus är Vincents uppfödares, hennes utsikt över fälten..mmmm!!


Precis utanför detta hus och längs en mur vid Svedala vägen, en skadad katt, förmodligen påkörd, förlamad bakkropp..inget batteri på mobilen, fick gå i rask takt hem o ringa..hoppas denna katt fick hjälp fort..den stackarn, HUR kan man missa..??..KAN man det, ni bilförare??

     

Något som jag absolut måste tänka på när jag o Vince är på långtur det är: laddad mobil och sele på Vince när jag har långlina..han gick efter hare och jag trodde han skulle bryta nacken..ALDRIG mer halsband på hundskrället..;) Döv o blind var han för mig..inte för harar och fasaner, och det fanns det gott om..        


Min gästkatt tyckte det skulle vara kul att hälsa på inomhus, så han/hon kastade sig in genom dörren och jag hade ingen chans..som tur var hände inget, Nora som var där sprang mest i cirklar och jag skrek..och stackars gästkatten flög ut igen..Melvin lös med sin frånvaro och det tackar jag för..      


Idag har det varit spårkurs, näst sista gången och vi var i Arrie..              

Vi lade varsitt spår och denna gång tog Vince alla spår han gick och det gick undan..han tittade inte alls på mig utan körde sitt eget race..bra jobbat Vince..

Sen gick vi till sjön tillsammans med Tuff, vi gick andra hållet tillbaka och lilla Tuff var rätt trött..;))    


Trött var bara förnamnet när vi kom hem igen Vince och jag..det blev 5 minuter på soffan..(läs 1 timme)


Trädgårdsjobb efter det (igen) och det ska nog bli bra när det är färdigt..ALDRIG mer rosor med taggar..åtminstone inte i grupp..


Tränat har vi gjort..lite..det leende kopplet, var tog du vägen??

Många tikar som löper nu häromkring..och jag ger upp..

Tror ärligt talat att vi inte kommer att klara detta..vissa moment som gått kanon..nästa tillfälle är allt ett stort frågetecken..ja det är jag som är kass..ingen skugga ska falla på Vince..;))  


Nu lite käk och det blir..INTE lax..  

Tjingeling!!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards