Direktlänk till inlägg 3 januari 2012

Helt HYSTERISK..

Av Catja Lindeblad - 3 januari 2012 17:55

Ja, det är ett faktum och därför blir det ett inlägg till..

Kanske är det tur att jag inte har en LITEN hund, för då hade det blivit en sån där "bjäbbig" sak eftersom jag  förmodligen hade lyft upp hundstackaren i famnen så fort det kom en stor FARLIG hund..  


Men oavsett detta så TYCKER jag att ALLA människor som går ute med sina hundar ska kunna känna sig trygga och har man en "övertänd" hund som gärna "gruffar" med andra hundar och som INTE kommer på inkallning, då är det bara så, att då släpper man INTE!

Åtminstone inte just då när "objektet" dvs Vince är i närheten..

Nu var detta INTE som när Igor gick på..inte alls, det var lite maktförsök, lite gruff..och jag är inte ens säker vilken rottis det var..för hade det varit  Baloo hade jag INTE behövt bli rädd..men jag tyckte denna var större och jag tyckte hon sa Dallas..och jag blev RÄDD..

Vi hade gått ner från "backen" snackat med Molle..personen i fråga står längre ifrån med sin hund..jag o Vince går ner på gångbanan..Vince är lös..bakom hörs morr och denna hund är där på Vince och jag vrålar och går emot hunden..vid två tillfällen, och jag kan inte höra om ägaren till denna hund kallar överhuvudtaget..fast det är klart så som jag vrålar är det väl INGEN som hör någonting..;))

Men nåt som jag tänkte på efteråt är att man FRÅGAR ALLTID den som blir utsatt OAVSETT..: "hur gick det"..det är frågan om vett o etikett, uppfostran..you name it..

Fast jag glodde kanske så argt och jag vet att jag svor..;)

Kanske ska jag köpa sånt där attackspray som finns att köpa i djuraffärer..och ve den som försöker skada lilla Vips..;))  

Vince har förmodligen efter detta utvecklat en skräck mot rottisar..


Nä, det är nog bäst att överge backen..åtminstone kvällstid..   det får bli Käglinge och Arrie..där kan jag vråla ifred..(anonymt)


Eftersom det är förkylningstider, så tyckte jag att Vince kunde bistå med näsdukar..;)
 

Lite finslipning på detta så blir det bra..;)

Tjingeling!!


 
 
jette

jette

3 januari 2012 19:00

Hahaha
Så "fint" han tar servietterna...lite mindre tugg på dem så att det inte blir så blött att torka sig, kanske ;)

http://www.jettestrim.se

 
Ingen bild

Tina

3 januari 2012 19:43

Nej, ni får inte sluta komma på backen :-( då blir vi andra ledsna vi tycker ju så mycket om er... :-) det var ju inte bra om det blir så att vår käre Vince blir rädd för "rottisar" eftersom vi har ju två som är våra kompisar. Det kan stämma att det var Dallas du hörde för han är en liten rymmare som inte alltid lyssnar på sin matte...men det är ju absolut inte bra om han gör utfall mot andra hundar...och jag håller med dig att man alltid borde kolla att allt är okej med alla...då måste ni ha varit där precis efter oss för vi träffade också på Molle...synd vi missade er..men vi hoppas på en annan gång snart...
Gud så söt och go han e och du e duktig på att lära honom en massa...bra jobbat, ni e ett bra team/kramizar

Catja Lindeblad

3 januari 2012 22:00

Det är lugnt nu..men jag blev lite skraj..;) och jag tror nog Vince fixade det också..tack o lov att Vince inte är den kaxiga typen..Molle o Baloo är fortfarande våra kompisar..;))

 
Ingen bild

Camilla O Zindy

7 januari 2012 10:40

Hahahaha ni e för roliga jag bara älskar se era trix! Ni e JÄTTE duktiga........

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards