Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Catja Lindeblad - 3 januari 2012 17:55

Ja, det är ett faktum och därför blir det ett inlägg till..

Kanske är det tur att jag inte har en LITEN hund, för då hade det blivit en sån där "bjäbbig" sak eftersom jag  förmodligen hade lyft upp hundstackaren i famnen så fort det kom en stor FARLIG hund..  


Men oavsett detta så TYCKER jag att ALLA människor som går ute med sina hundar ska kunna känna sig trygga och har man en "övertänd" hund som gärna "gruffar" med andra hundar och som INTE kommer på inkallning, då är det bara så, att då släpper man INTE!

Åtminstone inte just då när "objektet" dvs Vince är i närheten..

Nu var detta INTE som när Igor gick på..inte alls, det var lite maktförsök, lite gruff..och jag är inte ens säker vilken rottis det var..för hade det varit  Baloo hade jag INTE behövt bli rädd..men jag tyckte denna var större och jag tyckte hon sa Dallas..och jag blev RÄDD..

Vi hade gått ner från "backen" snackat med Molle..personen i fråga står längre ifrån med sin hund..jag o Vince går ner på gångbanan..Vince är lös..bakom hörs morr och denna hund är där på Vince och jag vrålar och går emot hunden..vid två tillfällen, och jag kan inte höra om ägaren till denna hund kallar överhuvudtaget..fast det är klart så som jag vrålar är det väl INGEN som hör någonting..;))

Men nåt som jag tänkte på efteråt är att man FRÅGAR ALLTID den som blir utsatt OAVSETT..: "hur gick det"..det är frågan om vett o etikett, uppfostran..you name it..

Fast jag glodde kanske så argt och jag vet att jag svor..;)

Kanske ska jag köpa sånt där attackspray som finns att köpa i djuraffärer..och ve den som försöker skada lilla Vips..;))  

Vince har förmodligen efter detta utvecklat en skräck mot rottisar..


Nä, det är nog bäst att överge backen..åtminstone kvällstid..   det får bli Käglinge och Arrie..där kan jag vråla ifred..(anonymt)


Eftersom det är förkylningstider, så tyckte jag att Vince kunde bistå med näsdukar..;)
 

Lite finslipning på detta så blir det bra..;)

Tjingeling!!


Av Catja Lindeblad - 3 januari 2012 14:07

Tre dagar in på det nya året och inget skrivet..


Nyårsafton gick över förväntan, Vince låg o sov när de smällde som värst..så champagnen behövdes inte intas i  badrummet.. utan som vanligt folk sittandes i soffan..

Ute blir han fortfarande uppjagad, om smällandet är nära, annars är det också mycket bättre..men hatar skitet det gör jag ändå, väck med raketer är mitt stridsrop..;)

Nyårsdagen hade jag inga stora hopp om att träffa på så många ur glada hundgänget..och mycket riktigt var vi bara tre tappra och icke bakfulla(?) som gick upp på backen den dagen..;))    


Regn, rusk,höststormar och dödsskjutningar det är vad början på 2012 bjuder på..det har blivit för mycket nu av alltihop..


Fick tagit mig samman och gått till vårdcentralen med mitt öra..så nu har jag fått droppar till detsamma, i 10 dagar ska jag försöka pricka rätt.."hår,hud och kläder kan färgas gult" står där..jättekul säger jag, och inga öronproppar får jag använda!!

Det är det värsta HUR SKA JAG KUNNA SOVA?!?!        


Backen efter det och träff med Floyd, som också hade klarat alla raketer och smällare bra  

Lite träning..plats liggning, ett tag sen jag gjorde det..  


Kunde såklart inte gå förbi kondis utan att köpa en fastlagsbulle..men detta väder behöver ett bakverk..;)

Nu är det dags att röja undan lite, få se hur långt jag kommer..

Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards