Direktlänk till inlägg 15 juni 2012

Bara vara...

Av Catja Lindeblad - 15 juni 2012 21:19

I dag är det officiellt semester..och regnet hänger i luften..är jag då förvånad..? NEJ!

Hann med att sola lite..det gäller att passa på..det känns ändå ok,,vi har ju semester..  

Åtminstone får man hoppas det..en vikarie fattas fortfarande och jag är ledsen..men jag FATTAR inte..Vi lämnar in vår semester ansökan den 15 Februari och ändå..nä, jag FATTAR INTE..


Inte heller fattar jag hur det kunde gå så förfärligt illa i stora staden..denna tok dåre som skadar och kör ihjäl..någon sa:" de beter sig som djur"..NÄ, VET NI VA'..djur gör INTE så..det är MÄNNISKAN som är en ond varelse..

Fick en liten skräck upplevelse häromdagen..var som vanligt ute en sväng runt halv ett på natten..ser att det står två killar längre upp på gatan.känner i magen att det inte är helt ok..dom börjar springa mot mig..jag fortsätter att gå mot "grinden", de kommer bakom mig hoppar över och skriker "ta hunden,ta hunden"..just då tolkar jag det som om han ville att jag skulle hålla in Vince..den andra killen gjorde inget så det var nog så det var..sen kastar dom sig in i bilen och vrål startar..efteråt blev jag skraj..man ska ju inte tro man är förskonad från allt skit som finns och Vince är ju inte den farligaste hunden precis..;-)   ..även om han vid nåt tillfälle en sen kväll fick ett helt gäng att gå över på andra sidan..jag blev rädd själv..;-) han morrade som jag ALDRIG hört honom morra förut..frågan är vad han skulle gjort denna gång om det varit skarpt läge, för denna gång snodde han mest runt..tror jag får låna Tindra från grannen..min favorit amstaff..;-) eller nån annan favorit.. Sessan;-))  


Trist att man ska gå runt o vara smårädd..är det inte tokiga människor så är det tokiga hundar..fast hundarna har blivit tokiga p.g.a tokiga människor..;-) Floyd blev biten för ett tag sen   och jag har träffat förövaren ett par gånger, en dovt mullrande grandis, stor och svart och inte särskilt glad..ägarna är mini människor..och hur dom klarar att hålla denna "best" är mig en gåta..

Träffade honom senast idag..lös..! Hon hann ta honom innan han kom iväg..men hon fortsatte gå mot mig..jag bad henne vänta medan jag "kastade" mig upp på stigen till backen..Vince hade blivit kaffeved..och den fjanten morrade mot denna gigantiska varelse..Vince kan konsten att välja sina strider..;-)  


Backen har det blivit ett par gånger, det är rätt skönt att slå sig ner, snacka lite skit och låta hundarna springa runt utan nån koll alls..;-)                                                         

Vår mini deltagare  Emilia har varit på besök..en sån söt liten tös!            

För övrigt har det varit ett glest deltagande där uppe på backen..det märks att det är semester tider..

I kväll satte jag igång grillen..är det semester så är det..det gick rätt bra även om jag missbedömde glöden..men maten gick o äta..det tyckte Vince också..


Fotbollsmatchen hörs i bakgrunden och det är ett faktum..jag TYCKER ishockey är roligare..utanför smäller dom raketer och jag har sån lust att bli en OND ELAK MÄNNISKA..men Vince ligger lugnt och fint vid mina fötter, så då får det vara för denna gång..  

I morgon är det rally mix och jag får ju säga att tränat det har jag INTE..:( men skit i det..det ska bara vara roligt..bort med prestigen..jag har SEMESTER..!!   hoppas regnet håller sig borta, för det är så mysigt att sitta ute o fika..

Tjingeling!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards