Alla inlägg den 29 maj 2012

Av Catja Lindeblad - 29 maj 2012 13:30

Nu snackar vi omslag i vädret..så när jag studsade ut glad i hågen i korta jeans och utan strumpor..drabbades jag av köldchock och som grädde på moset regnade det också..


Tur då att jag struntade i kaoset inomhus och tillbringade gårdagen med hund vänner och jox i trädgården (blir ALDRIG färdig) för i går var det sannerligen en HÄRLIG dag..                            


Visserligen bjöd gårdagen på en del dramatik..och ingredienserna i denna dramatik omfattade några hundar och en tamkanin...nu vill jag bara tro gott om folk och kanske har denna kanin rymt hemifrån..men den trista sanningen är nog att dom bara har tröttnat och kastat ut kaninstackarn..(min negativa sida)


Tack o lov hade jag kopplat Vince en stund innan..när min ögon faller på denna kanin o hundarnas ögon föll ungefär samtidigt..

Sessan var först framme, det var då jag vände bort blicken..men vi har ju så DUKTIGA hundar, även Zindy som fortsätter att hålla sig till sorkar som mellan mål..;-)

Kaninen var välbehållen men skräckslagen..ett litet sår på benet (gammalt sår) och allmänt tilltufsad efter säkerligen ett par dagars friluftsliv..  

Så vad göra..ett par samtal hit o dit och polisen skickar djurambulans..Tina fick hedersuppdraget att ta hand om det lilla livet, vid 22 tiden blev lille Skutt hämtad..  


OM det är så att nån tröttnat på sin kanin och bara slängt ut den..SKIT PÅ ER!!


För övrigt studerade jag mina grannars vattenlek och lilla Ebba har verkligen tuffat till sig..en riktigt sötnos..                        

"Våra" pyromaner här ute har slagit till igen..och en vacker dag kommer det att sluta illa!      


Denna dag passar ju att ta tag i allt inomhus..men fasiken vad tradigt det är då..  

Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards