Alla inlägg den 17 februari 2013

Av Catja Lindeblad - 17 februari 2013 18:04

Snart har vi avverkat Februari..det går i rasande takt och en söndag UTAN ledig vecka framför..men det ska väl gå ändå


Helgen har varit backen träff i arla morgon stund för nog måste jag sniffa på dom där fina valparna..;-)          

De lite äldre valparna sniffar jag också på och tänk att det bara är 7-8 månader sen dom kom till världen..deras tillväxt går också i rasande fart..            


Det som INTE går i rasande takt det är kontrollen på Oxie's vårdcentral..man kan väl säga att det är ett tag sen dom satte in ny medicin..fast jag har väl tappat sugen att gå där, får ta och lista mig någon annanstans..


I dag har jag hittat en "ny" stig..hade inte en aning om att det faktiskt FANNS en grind ut från golf banan och då tänker jag inte på den vanliga grinden..nädå..av en händelse när jag tog en tur runt där inne, såg jag den inne vid hörnan..precis i samma ögonblick som jag tänkte att "det skulle varit himla bra om man kom ut HÄR"..      

Vi får utforska lite närmare när det är ljusare..gott om spår av råddjur var det i alla fall..;-))


Kanin hål och andra gryt har vi gott om på backen och ett av dom är stort väldigt stort..Baloo har varit där nere och även Atlas matte..;-))    


Var hemma hos son och svärdotter i helgen och åt GOD middag..han är duktig pågen min..;-)

Idag flög han till varmare breddgrader och som den ängsliga moder jag är hoppas jag han är snabbt tillbaka..;-)


I kväll blir det skönhets vård på samtliga djur..Nora är klar..henne behöver man inte krusa..;-)

Då tänker jag allra mest på klo klippning..Melvin är inte så förtjust och Vince blir ängslig för JAG är ängslig..

Tiden när jag gick ner till djuraffären med Vince är förbi och jag har gett mig sjutton på att vi klarar det finfint..men Vince drar till sig tassen och jag tvekar så det är inte lätt att övertyga honom att "jag vet vad jag gör typ"

                         

För övrigt har det varit en härlig ledighet nästa gång jag är långledig har jag tagit semester..(förhoppningsvis) då ska jag gå på utställning och kolla in alla underbara hundar..;-)


Nu en sen middag sen: VINCENT och MELVIN komsi komsi..;-)


Tjingeling!!




Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards