Alla inlägg den 3 mars 2013

Av Catja Lindeblad - 3 mars 2013 22:23

Naturligtvis kom jag inte upp till 08..det anade jag väl redan när jag lade mitt huvud på kudden 03:30..

Mötte glada hundgänget när dessa pigga människor var på väg hem och jag på väg ut..;-)


Ett strålande väder men mina planer på trädgårdsarbete stuvades snabbt undan..det är konsekvensen när man dricker cognac..;-)    

Tack o lov då för Snickers matte som hämtade upp mig och Vince för vidare färd till käglinge..(det är skönt att vara lat ibland)


Sen koppeltvånget infördes i käglinge har jag knappt sett en enda hund i koppel..när jag tänker efter var hundar mer i koppel innan än nu..en slags protest kanske..;-)

Ute i promenadstråken köper jag det rakt av..det är inne i en tom fårhage jag tycker det är rent knäppt med koppeltvång..

Dessutom räcker INTE den rasthagen som finns nu..          


Vi träffade på vinthundsgänget och vackra är dom och SNABBA ..en ren fröjd att se dem sätta fart..varken Vince eller Snickers hade en chans..;-)              


Naturligtvis kunde inte Vince motstå en håla med vatten och han gillade den så mycket att han la sig raklång..men han har alltid varit något av en vinterbadare..hade han kunnat och fått hade han badat året om..  


En trevlig tur med mitt samvete stillat för sen blev det inte mycket mer och nu är det jag som tar en tidig kväll..märks att man inte är på topp längre..;-))    


Förhoppningsvis är man mer på hugget i morgon och man kan ju alltid hoppas att vädret blir nåt liknande dagens..

För övrigt har jag stirrat på blocket igen och där var en av de sötaste valpar jag någonsin sett...(förutom settern:) pomeranian/volpino blandningar..ja, du milde vilka sötnosar..hm..;-))    


Godnatt!

Av Catja Lindeblad - 3 mars 2013 01:37

Då sitter man här.. fast man egentligen borde gå och lägga sig..;-)

Kalas igår..14 års kalas..och det är inte klokt hur fort tiden går..men vad tusan MIN son blir 26 ...!!

I dag var det det systersonen som fyllde 14..hennes yngste..   det är dom tillfällen man känner att åren gått..  

Trevlig kväll med god mat och dryck..

Eftersom jag uppnått en viss ålder då jag tycker att det är kusligt efter 22:00, var det med en viss bävan jag stod vid södervärn vid midnatt..;-)

INGEN brydde sig om mig.. vi var en hel skock där vid busshållplatsen och ALLA log snällt åt Vince och mig..;-)      


Några dagars ledighet att njuta av och det är jag väldigt glad över..min grannes ord kommer för mig.."vi är lyckligt lottade"..ja, jag kan inte annat än att hålla med..vi är det faktiskt och jag i synnerhet..;-) en bostad med trädgård..trädgården är jag särskilt förtjust i..även om det nu verkar som jag måste såga ner mitt syrenträd..det har avlidit..:-( ?) men för övrigt..bostad med trädgård..jobb..hund och två katter..VEM kan ha det bättre..?? Oftast tänker jag det när olika relationer kommer på tal..då blir jag extra lycklig..jag behöver inte bry mig..jag är FRI..;-)


Det enda jag bekymrar mig över  just nu är hur ska jag få ihop det det med en familjemedlem till..en liten rackare..en likadan eller en mindre..vill klargöra för dem som inte fattade det hela: Vince är och förblir min kompanjon..min arbetskamrat och vän och den som ev kommer till är ett komplement till Vince..byter ras gör jag inte helt..Irländska settern är och förblir MIN ras..;-) men en kille till som är mindre och knävänlig skulle passa bra och med knävänlig menar så pass liten att han passar  i ett knä..varken mer eller mindre..eller så skiter jag i det och väntar in en setter valp..vi får väl se hur det blir..för BLIR, det blir det..;-)                        


Backen blev det i lördags morse och jag tycker valparna har vuxit sen sist..;-)  

Aja har kommit hem från SIN semester och verkar ha haft det bra..husse tyckte inte det var bra att han fått fin färg..få se vad matte tycker när vi träffar henne..;-)


Nu är det dags att hoppa i säng..frågan är..kommer vi upp i morgon till "backenträff"..??..om inte, har vi i alla fall träff kl 13:00 med Snickers i Käglinge..;-)

Godnatt..!!



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards