Direktlänk till inlägg 12 september 2015

Kärleksmums

Av Catja Lindeblad - 12 september 2015 17:40

Första delen av härvan med turbyten är avklarad och jag befann mig på rätt plats o vid rätt tidpunkt;-)  

Nu för tiden ger vi oss av i GOD TID och det har inte bara med W att göra utan en eländig fot..om ni någon gång blivit trampad av en häst så vet ni ungefär hur det känns..det är bara det att jag inte varit i närheten av dylikt djur..i två veckors tid har detta mysterium varat "va fan har jag gjort med foten"  

Ett litet helsike är det allt med tanke på hur mycket jag måste gå, men går det gör jag, sådär lite på snedden med hårt lindad fot, inte hjälper det.. jo kanske lite..  

Kanske var det därför jag blev så vansinnigt irriterad (pga det onda) när jag passerade migrationsverket och gick in vid stigen vi brukar gå när vi ska till jobb..det har minsann hänt saker sen vi gick där sist..tält överallt och det är väl inte det värsta på så sätt utan allt skit både bildligt och bokstavligen och så då deras barn som tycker det är SKIT kul att skrämma hundarna..det gör mig nog allra mest sur, ett slag funderade jag på att släppa båda och låta dom härja fritt, det hade ju då mest varit W förstås, Vince är ju rätt sansad men W hade blivit glad över att få några extra lekkamrater  

Nu valde jag ju förstås att svälja, nicka och le som vanligt då alltså..  

En vacker dag spricker jag..

 

Nåväl jag måste tagga ner.. det sa en arbetskamrat också när jag ojade mig över att sonen skulle flyga och det den 11 SEPTEMBER av ALLA dagar.. men vad sjutton alltså med allt hemskt som händer i denna värld är det konstigt att man får skrämsel hicka!?

Fast kanske behöver jag åka iväg och dricka champagne och äta ostron precis som väninnan;-))  

Fast det är klart vem ska då se om mina dyrgripar..men det är klart jag kan ju dricka champagne i skogen vid en sjö nånstans tillsammans med dom..;-) ostronen hoppar jag nog över, har testat och tja kul att pröva men inte igen..

 

Walter fortsätter att gnaga sig fram i tillvaron och ibland tänker jag vad sjutton är det HÄR!! Därför var det vansinnigt skönt att läsa Ursulas kåserier denna omgång hundsport! Jag är inte ensam;-)  

För så klart man glömmer och W är helt normal;-) och valpar är verkligen inte bara ulliga och gulliga dom är små monster..det klickar ju upp små flash från tidigare valpar så även Vincents valptid..fast Vince var ändå så lätt, jag vidhåller detta bestämt;-)  

Det kommer att bli hund av W också trots väggtugg,glasögontugg,fjärrkontroller omkullvälta kaffekoppar osv,osv,osv..för det tänkte jag när han plockade upp mina nycklar, bra där Walter!! och när han så försiktigt tog godis från Liams hand eller pussar honom UTAN tänder

Det jag ska göra omedelbums det är att inte jämföra Walter med Vince..  

Walter är Walter och det räcker ju länge, min lilla knorrskorpa!

 

Seg dag idag och tanken "gå upp tidigare så att jag" föll bort rätt fort så jag vaknade låångt efter klockan ringt..och nu är klockan halv sju och jag har väl inte hunnit mycket mer än varit ute med hundarna och ätit frukost..

Men imorgon ska jag..;-)  


För övrigt börjar W skolan 12/10 och det kan vara bra med lite vägledning;-) skulle jag misslyckats där så får jag väl ta dit Vincent så dom ser att jag har klarat av det innan ;-))

 

Tjingeling!








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards