Alla inlägg den 4 mars 2015

Av Catja Lindeblad - 4 mars 2015 14:29

Liam tid igår och det gör en som alltid salig och just nu behöver jag all salighet jag kan få..och Liam  gjorde mig icke besviken, han visade sig på styva linan och travade iväg med gåvagnen..lite snett med benen förstås men vad kan man begära
 

Snart nog springer han iväg själv och då VET jag att hans föräldrar kommer att tänka tillbaka på tiden då han var hyfsat i närheten med viss saknad..;-)

 

Han har börjat och pussas också..med öppen mun förhoppningsvis fattar han hur det ska vara ;-)

Liam är verkligen den goaste ungen.. visserligen är jag part i målet..men han är verkligen det..;-)

       

Det har börjat ett nytt djurprogram på tv och det måste man ju kolla på..men jag klarade inte av det..visst det fattar ju varenda människa som har djur att nån gång kommer det oundvikliga..att djuret blir sjukt eller gammalt och behöver avsluta sitt liv

Men detta program handlade nästan bara om det, frosseri i avlivning typ..


Nä tacka vet jag "djurens hjältar" med den riktiga djurambulansen där visas förvisso också en del tårdrypande saker..men alla i det programmet är varma och kärleksfulla..

 

Kanske är man fördomsfull och har hört för mycket skit om djurambulansen i Skåne men nu sist var det veterinären som är med i det programmet (djurskyddarna) hon var tydligen själv inte riktigt ok med sina egna djur och ska utredas..

Dessutom får jag en Hells angels feeling när jag ser vem som har stället däri ligger det fördomsfulla (ber om ursäkt i förväg)

 

Nä, så tyvärr "SOS djur och djurskyddarna" ni får klara er utan mig, jag håller mig till djurens hjältar.. DET är riktiga människor..tror jag iallafall..för vem kan man egentligen lita på nu för tiden..

 

Vädret (det måste vi ju också ta upp)  är fortfarande väldigt hit o dit..oftast kan jag jag titta ut genom fönstret på strålande solsken sen när jag kommer ut så är det snöblandat regn och ett jäkla blåsande (karma????)

Men vad tusan vi tog turen till Toarps fina får hage idag och sen vidare till fasan skogen mitt emot Törringelund..en bra runda på 9,44 km..fika och kanelbulle slank ner också..det gäller ju att balansera, går ju inte att förlora 581 kalorier hur som helst..;-))    

Det bästa av allt var ju att det var hyfsat väder hela tiden..


I skrivandets stund hör jag smällare och det precis utanför mitt fönster och jag gör det jag inte ska göra..jag springer ut..ärligt talat hade jag velat ta ungjävlarna rätt upp och ner..men det kan man ju inte göra..så jag tar till finliret..men vet precis var ungarna bor och vem dom är..tydligen såg jag tillräckligt skräckinjagande ut för dom smällde inte så länge jag stod där..nu kan jag förmodligen vänta mig en bortsprängd brevlåda..just därför har jag inte satt dit min nya brevlåda som jag fick en jul för typ 3 år sen..;-))

Fast nu är det egentligen läge för en låsbar sådan, det enda rätta här i gangsterland..

 

För övrigt har både böcker och glasögon kommit och jadå, ett gott skratt blev det när det gäller glasögonen..böckerna var en låda full;-))  


Tjingeling!





Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards