Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Catja Lindeblad - 19 mars 2011 23:01

Då var det dags..det som vi väntat på, som dröjt så länge att vi inte trodde att det någonsin skulle hända..

Röjning av ett styck hus..  

Mosters hus som till sist blev sålt..ett fint litet hus nära till sjön och härlig badplats..

För det ÄR FINT där..skogen, sjön och så stilla och tyst att man tror man blivit döv..

Hade det bara legat lite närmare så vete tusan om man inte hade tagit det själv..;)        

Att bo just DÄR, i Skånes fagerhult..som jag  yrade om för ett tag sen, hade inte blivit bra..alla känner alla och det skvallras hej vilt i byns enda ica affär och jag hade blivit galen..mer galen..nu kan man vara lite galen anonymt sådär..utan att det snackas om en..    


Hade bestämt mig för att inte ta något speciellt nu..men det här med att kasta,det har jag svårt för, vissa saker.. det går bara inte..    

Så det blev en låda och en väska full med grejer, vad vet jag inte ännu..

Det är hemskt egentligen..ett liv, en conteiner..

Hemma nu för att se om hus och katter, sen blir det ett varv till, för färdiga måste vi bli..    


Vi har fått ett nytt tillskott bakom grann staketet..Elsa-Tindra..ja hon ska heta Tindra, men först var det Elsa, då i torsdags när jag med skräck i stämman säger till min granne som för övrigt har två fina hundar..schäfer..: HAR DU KÖPT EN SÅN DÄR!?!!?

Nå, om nån ska köpa EN SÅN DÄR så är det E..hon kan det här med hundar..

Snackar om Amstaff här alltså..min totala fobi och skräck..om man ska tänka positivt här och det måste man med tanke på grannsämjan..;)) så kommer det att bli som terapi för mig, att dagligen träffa denna ras..dessutom var hon vansinnigt söt med veck i pannan..nu åtminstone..:) måste be E reda ut det här med pitbull och amstaff..samma för mig men kanske inte..

Alla fall förklarade jag för Elsa-Tindra att hon måste vara snäll både mot katterna och Vince..och det lovade hon med en rejäl kyss på näsan..:) tyckte helt klart att namnet Elsa var käckare, men får väl rikta in mig på Tindra..man vill ju inte att hon ska bli förvirrad..

Nu sista turen för kvällen..sen blir det att hoppa i bingen och sova sött..  

Tjingeling!



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards