Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

Backen..

Av Catja Lindeblad - 26 februari 2012 18:32

Ett gästspel på jobb räckte för att känna ett intensivt behov efter något helt annat som tex en tur upp på backen

Är glad att jag tog det beslutet för vi var många däruppe denna soliga härliga morgon..  

Det är en härlig syn alla dessa härliga hundar som flänger hit o dit och för det mesta i bästa samförstånd..           om det inte är en stackare som inte brukar vara i flocken förstås..stackars Ozzy blev inte så fint välkomnad när vi möttes på slingan..två av töserna berättade för honom att här går det inte att komma hur som helst..  

Att komma UTAN hund på slingan är ett oskick sanna mina ord..;)) så när ett par smög omkring däruppe så fick vi koppla hundarna..till och med jag kan ju fatta att ha 11-12 hundar i full galopp mot sig en söndagsmorgon kan ju få vem som helst att logga ut..men vad sjutton gör man UTE klockan 08 UTAN HUND??                      


Fick träffa Hicka "en sån där" antingen har min granne lyckats med sin terapi eller så tyckte jag inte att Hicka såg ut som "en sån där" tyckte hon var en trevlig liten tös..det är något med ögonen, de flesta av dessa hundar har så kalla ögon tycker jag, det hade inte Hicka..;))    


Vincent höll sig i skinnet men å andra sidan hade han redan fått upp två fasaner och en kanin innan vi nådde backen så hans kvot var väl redan fylld..  


I säng var vi inte förrän 10:30..men det var det värt, lite surt var det förstås att vakna senare än tänkt, men det fick gå det med..                

Nu får det bli en kaffetår och jadå det blir en fastlagsbulle..det ÄR ju söndag..;)  

Tjingeling!!

 
 
Caroline

Caroline

27 februari 2012 22:10

Underbara bilder som alltid! Vincent måste vara världens lyckligaste hund! Rolig film av löpkatten...det är ungefär så Pripps gör med Falcon för jämnan- om man lägger till några skall också!

http://Setterfalcon.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards