Alla inlägg den 9 november 2012

Av Catja Lindeblad - 9 november 2012 19:55

Att jag klarade av två nätter var en bedrift..kära arbetskamratsbacill satte sig på mig med, och efter ett enda ögonkast i spegeln skulle jag tippa 300+..


Därför kändes det extra ångest framkallande att få frågan: "kan du jobba i natt med"...Nix,Nada,Not, ABSOLUT INTE..!!

Sura minen..men jag härdade ut och vi SPRANG..!!


Vince svans fortsatte att tippa så det blev ett besök på AlfaVet i Oxie i tisdags..snälla människor som tog emot oss bums..

En röntgen på det och tack o lov var den inte bruten..vet inte vad jag gjort med mig själv om så hade varit fallet..

Mekanisk skada blev diagnosen och smärtstillande och antiinflammatorisk medicin och massage, mycket massage o värme..

Nu hoppas vi på snabb bättring och nog tycker jag att svansen är mer upp än ner..;-))  


Så nu ska det bli skönt att få kurera både mig själv och hund x antal dagar..

Träffade på Atlas och jisses vad den pågen växt..inte tyckte jag det var särskilt längesen vi sågs och ändå tyckte jag att huvudet var dubbelt upp..       (undrar om jag hade glasögonen på;)    

Busan fick jag också äran att få en puss av..eller puss förresten, en riktig tungkyss blev det..;-))   det gäller att inte prata för mycket, helst ska munnen vara stängd, annars är det lätt hänt..Busan är en riktig gostös..    

Det är dom alla där uppe på backen..fantastiskt fint att så många hundar i alla de storlekar och raser, tikar och hanar kan komma så bra överens..fast jag tror det beror på att alla människorna är så bra..;-)      


En period för x antal år sen träffade jag på många ägare som menade att deras hund inte skulle få träffa och hälsa på andra hundar..det var inte bra, det hade dom fått lära sig på hundkurs..ägaren och hunden skulle vare ETT och ingen annan behövdes..(?)

För mig lät det alltid rätt knäppt..

Är sannerligen ingen expert..men ett gäng bra hundar tror jag är nyttiga för varandra och hundarna behöver precis som vi gott kamratskap och kunskap i det sociala spelet..  


När jag skulle köpa Vince läste jag om olika "uppfostringsmetoder"..vet inte hur många böcker jag plöjde igenom..det var ju trots allt längesen jag hade haft hund..8 år blev det mellan Zeb och Vince och jag ville göra allt rätt..men jag la av..bägge mina settrar jag haft har varit pärlor..fantastiska hundar..så varför skulle inte Vince bli lika perfekt..;-) och det blev han ju och dom fel jag gjort vet jag till nästa gång för jag hoppas och tror att det inte ska bli 8 år mellan till nästa..;-)  


När jag går hem från jobb passerar jag Jägersro..där brukar vara en tjej med två boxer..OLIVIA heter den ena och att jag vet det är för att denna tjej VRÅLAR..Olivia är den hund som kanske inte lyder så bra..men tacka sjutton för det..jag hade inte heller lyssnat på denna högljuda människa..

Denna gång hade hon en häst med sig och när hon började vråla på sin hund blev hästen orolig..(såklart) och den stegrade sig..jag var ju tvungen o stanna, bakom henne kommer en annan också med häst..och han säger "nåt" till mig..inte vet jag var det var..men tror att det var att jag inte fick stanna till där ute på trottoaren, så det var liksom MITT FEL att hon fick VRÅLA på sin hund..jo, jag tackar jag!


Hicka löper och hon är allas pojkars favorit..Vince skötte sig bra..han faktiskt lyssnade på mig..stackars Elliot var så förälskad så han ville inte ens ha GODIS av mig..;-)


Nu blir det fredagsmys..Halleluja för det..;-))

Tjingeling!








Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards