Alla inlägg den 13 november 2012

Av Catja Lindeblad - 13 november 2012 08:29

En gråmulen dag..nog tyckte jag att SMHI lovade lite sol, men det är som det brukar vara..lovar SMHI regn så stämmer det till 99% men lovar dom däremot sol så kan man ge sig sjutton på att det blir 100% fel..

Att jag är uppe i arla morgonstund och kan se detta gråa väder beror helt enkelt på tvätt..massor med tvätt och jag har alltid en önskan, en dröm rentav att jag ska hoppa upp ur sängen klockan 06 sprudlande av energi och jag kan säga att det händer 100% ALDRIG..inte idag heller..men jag försöker, det gör jag..  


Fortfarande alldeles förfärligt trött efter arbetskamratsbacill..tänker då på "våra damer" på jobb som många närmar sig 100 som efter förkylningar och infektioner reser sig starkare än nånsin..ofattbart..då kan man ju skämmas över att man är en liten klen stackare på 50+..;-))  


Ska idag hålla tummarna för en vän som ska få veta om det har gått bra eller mindre bra och då kommer också det här med lite baciller helt i skymundan..


Helgen har varit som den brukar..hundig..;-)                    

Väninnan och jag hade planerat att gå på Setter träff som till min stora lycka skulle vara i käglinge denna gång och på min lediga helg också..då fattar man ju att så bra kan det ju inte vara..

Nä, vips blev träffen flyttad till nästa helg och då jobbar jag såklart..:(

Hundutställning var vad som hände och många var där..

Väninnan och jag gick till käglinge i alla fall och hade ett par trevliga timmar..där jag lyckade få med mig två stycken choklad hem..;-) uppätna blev dom rätt fort.. av mig..;-)

Här hemma är det ingen risk att nåt gott ligger och blir gammalt..nädå..det kan man sannerligen se på vikten..min alltså..            


Vincent svans är i skick som ny därför var det en rätt dum ide' att låta Vince bada..eller låta förresten..hann varken säga bu eller bä innan bägge hundarna var i..men sen fick Vince sitta med handduk runt svansen..lite tippade den efter badet, men ok igen..  


Något jag blir väldigt förundrad över är hur vissa människor handskas med sina hundar som igår t.ex...en jack russel springer längs vägen, ägaren går långt bakom.. inget koppel på hunden och folk brukar köra som galningar just där..sen kommer hunden springandes över och "kastar" sig mot Vince, nu är ju Vince så mycket större så det blev ett halvhögt hopp mot huvudet, men ilsken var den lille jäkeln..

När ägaren till sist hade masat sig över på andra sidan och kopplat sin hund frågade jag henne om inte hon var mer rädd om sin jycke..förmodligen var hon stendöv för hon svarade inte..Gonzo tyckte jag att han hette..nån bekant??


Dessa mindre hundar är de nya pitbulls..;-)) ilskna som sjutton och hög volym har dom när man passerar..

Undrar varför..??  


Idag ska jag försöka komma iväg på det som jag tänkte igår..igår blev det till min STORA förvåning städ!!

Fattar verkligen inte vad som hände men det blev både dammsuga och torkat golv..alla djuren glodde med STORA ögon..  

Konsekvensen utav det var att laddaren till telefonen är pyts väck och det mina vänner är KATASTROF!!


Tjingeling!!



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards