Alla inlägg den 23 november 2012

Av Catja Lindeblad - 23 november 2012 18:58

Hej hopp vad veckorna går..och inget snö i sikte..vilket gör mig jäkligt ledsen alltså, men den som väntar på nåt gott osv..

Däremot kunde jag gärna väntat med dispyten mellan Floyd och Vince..den kunde dröjt..men nu kom den och jag har om inte väntat på den, så har jag anat..och idag kändes irritationen i luften när Floyd kom   ..Vince kastade lite skumma blickar och Floyd gjorde det han brukar göra när livet inte är på topp..spelar tuff..så jag TÄNKTE det gjorde jag, och ändå blev jag förvånad..  


Det är inte helt lätt att försöka sära på två pågar speciellt inte om man som jag fortfarande har kameran i högsta hugg och varför envisas jag alltid med att skrika??  

Det enda som hände med det var att folket som gick på andra sidan stannade och glodde..rätt onödigt enligt min mening..och hundarna fick extra glöd..              

Min tanke var den att fick vi bara särat på jyckarna så visste jag att jag kunde stoppa Vince därför ropade jag "stanna"..det var ju bara det att det var helt onödigt att hojta "stanna" under hela tiden..

Till sist fick vi grepp om Floyd och Vince hörde mitt "stanna"..;-)  

Inga skada skedd, inget blodvite..vi fortsatte vår promenad.. Floyd i koppel och Vince lös och det var lugnt och fint..

När vi stannade gav Vince en liten "hat blick" åt Floyds håll,så nåt säger mig att det inte riktigt är över..


Denna dag har varit en solig o härlig dag annat har det varit dom andra dagarna..dimmigt och råkallt..  

Har spenderat en hel del tid i käglinge..det gäller att passa på innan man ska börja smyga i buskarna..;-))        

"Nån" påstår att det kommer att finnas vakter där för att kolla upp vår laglydighet när det gäller att koppla hunden..vi får väl se..man får ligga lågt och ta det med ro första tiden..men sen så..;-))  


Fåren fortfarande kvar i "långa hagen"..hur länge SKA DOM NU VARA UTE DÅ VA!!?

Träffade på mannen med husbilen..med sin gamla hund som nu har rätt svårt att gå   ..och fina yrvädret Ringo..7 månader och oj vad han växt..;-)        

Bäste granne har varit här och hjälp mig med att klippa klor men nu ska jag ta mig samman och klippa själv..tror säkert att jag kan hålla inne skriket om jag klipper fel..;-)  


För övrigt kan jag berätta att Baloo's husse såg en räv i kväll..uppe på backen..så BEWARE..;-)


Nu är det fredagsmys..och jag ska njuta av dom där sista dagarna innan kommunen vill ha mig i tjänst igen..  


Tjingeling!!





Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards