Alla inlägg den 14 november 2012

Av Catja Lindeblad - 14 november 2012 09:27

Nä.. det blev inte det jag hade tänkt som utfärd..det blev Toarp/Skabersjö och det var inte fy skam det heller..;-))

Istället låg bästa grannen på mitt köksgolv och klippte Vince klor..Vince låg också..;-)

Tänker varenda gång jag går iväg och får klippt hans klor..att jag är kass/knäpp..men jag är så rädd att klippa fel och sabba honom..för jag VET att jag blir stirrig och då blir Vince det också..vi är hand o handske..;-))


Eftersom jag har minne som en guldfisk  nuförtiden så glömde jag dagen för klipp och frågade grannen..dessutom tycker jag att klorna är för långa trots klipp var 14 dag..så bästa grannen slängde sig på köksgolvet och tog sig an Vince..tack o lov för goa grannar..

Vad tusan ska jag ta mig till när hon flyttar..

Eftersom klockan drog iväg skippade jag Klagshamn och stack till Toarp..där Vince fick pröva på sin vallnings förmåga..  

Grind öppen till liten fårhage och får både här o där..min vallnings förmåga är också synnerligen bra..   det räckte att jag dök upp på bron för att de flesta fåren stack in i hagen..så var de bara två rymmare..dom fixade Vince..;-))    


Sen tog vi en "ny" stig in i skogen och kom fram till järnvägsspåret..där fegade jag ur, tog jäkligt mycket emot att springa över..fick Flash av en granne som tog det hemska beslutet att avsluta sitt liv ute på spåret..så vi vände..      

 Två corgis träffade vi på vår färd, fasaner och rådjur och ett häger par..det enda som fastnade på bild var hundarna och knappt dom heller..  


Fika paus såklart..och vi var hemma precis lagom tills det blev mörkt..  

Idag och i morgon sen är medicinen slut för Vince del..och det verkar som om hans svans blir fullt återställd..halleluja till det!!  

Ingen "bonde söker fru" i kväll..avvikelse på det!!

Hur ska jag kunna vänta för att se hur det går för "min" kamelbonde..;-)))  

Tjingeling!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards