Alla inlägg den 6 april 2015

Av Catja Lindeblad - 6 april 2015 19:04

Jomenvisst blev det sol idag..tur jag inte slog vad på riktigt! ;-)

Ännu bättre blev det eftersom jag lyckades kravla mig upp i arla morgonstund..  

Brukar ibland missa(att gå upp tidigt) detta dels därför jag är en lat jäkel och dels därför jag inte ser så bra utan glasögon och tycker då att det ser väldigt mulet ut när jag kisar ut genom springan mellan persiennerna..;-) och de flesta gångerna när jag lutar mig tillbaka mot kudden så visar det sig att det är en fantastisk fin dag utan det minsta moln på himlen..sen tillbringar jag nästan hela den dagen med att reta mig att jag inte kom upp i tid..

Nu ligger ju jag inte sådär förfärligt länge ändå, för trots att Vincent är sin mattes hund så vill han gärna upp före 09..  


Men ska man träffa hundgänget på helgerna så får man minsann gå upp vid 07..senast 07:30..;-) och jag lyckades..;-)  


Att jag sen fick ett telefonsamtal med undran var vi var, det var ju en annan sak..

För det är ju så att just vid den tiden är ALLA duktiga hundägare uppe och ALLA vill prata med oss ;-)) och det är ju såklart trevligt  


Mindre trevligt var det vid tur nummer två när marken plötsligt försvann.. så är det när man går och glor i kameran hela tiden..ett gigantiskt kaninhål slök mitt ena ben..foten klarade sig hyfsat, värre med ryggen..

 

Sen tog jag ett beslut att försöka göra lite trädgårds arbete..Vincent hjälpte till, så till den milda grad att han fick en gren som satte sig fast i överkäken tvärs över..

Tack o lov klarade jag av att få väck den..

Inget kul om vi hade fått åka till djursjukhuset, Annandag påsk..

Ryggen blev inte bättre av detta.. av trädgårdsarbetet alltså..

Hoppas det är bättre tills imorgon..det är det jag säger man ska vara i full stillhet när man är ledig..  


För övrigt har vi träffat på en Greta häromdagen..en käck liten tös på 4 månader..Vince var lagom imponerad..  

Då kan man ju tänka på det här med att köpa valp..kanske tycker Vince det är för jobbigt..      

 

En till valp från Rusas (Vincents syster) kull har dött..det är så sorgligt..vilken jädrans otur, stackars valpköpare.. vet ju hur jag hade reagerat..Hoppas nu resten (8 stycken) får vara vid god hälsa och växa till sig..


Liam träff på fredag och jag längtar!    

Fast än är det måndag och jag kan få reta mig att Telia snott tv 5 från mig..Criminal mind och stalker..HUR SKA JAG KLARA DETTA! Tur jag har play..;-))


Tjingeling!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards