Direktlänk till inlägg 3 mars 2011

Vårkänslor..

Av Catja Lindeblad - 3 mars 2011 18:56

Jaha, då var det torsdag och mina lediga dagar går undan i en farlig fart..:=)

Möte i går och det vanliga snick snacket och som grädde på moset..en FASTLAGSBULLE..jag "glömde" såklart att jag inte skulle äta något sådant denna månad..och eftersom jag redan sabbat det hela genom nämda bulle, så fick jag i mig ett choklad till filmen på kvällen..


Träningen gick skitbra igår kväll och skitdåligt idag..tur det är jämt fördelat..  

Idag har jag nästintill dragit halsen ur led..(Vince's hals)..trots att jag vet o ja, jag vet att inte använda kopplet..men jag brast och blev urförbannad..tvärvände och gick hem..då minsann gick han fantastiskt bra..han blev väl chockad, stackars hund..!


Nä, måste tänka ut en annan strategi för detta..

Kloklipp på agendan denna dag..och det går som smort, ny tjej som klippte klorna och hon överöste Vince med beröm..;)) jag däremot släppte ut skräckslagen hund ur djurbutiken..klumpigt vaggad som man är hann jag inte stoppa Busan som flög som en pil ut..


Hade vår sedvanliga träff med Floyd på fm..    

Fick höra det senaste om surgubben på hörnan..jodå, han hade klagat på skällande hundar utanför hans hus..      


Eftermiddagen gick till fårhage borta vid oshögavägen..   tänkte gå till toarp..men eftersom Vince drog iväg som om hans sista stund var kommen, blev det inte det..  


Nora löper och jag har oxies hankatter utanför dörren..nu får det nog bli kastrering på henne också..när detta är över så..  

Tjingeling!

 
 
Sarah

Sarah

3 mars 2011 20:47

Men vad fuskigt, du har ju INGEN snö!!!!! Det tyckte jag var fuskigt ;)

Drar han jätte mkt? Jizz var så när vi hade flyttat till lght och var jätte jobbig! fick tipset (fast hon är lite stressad i kopplet) att när hon drar så stannar man tills hunden tar ett halvt/ett steg bakåt och då går man framåt. Fortsätter så. Hunden ska liksom börja tänka bakåt och belöningen i det hela är att han får gå framåt när han tänker bakåt. Är du med? Jag har inget tålamod för sånt här men det tog ca 1 eller 2 prom så slutade jizz att dra helt!!!

http://starlet83.bloggplatsen.se

Catja Lindeblad

3 mars 2011 21:09

Tack för tipset!
Har provat nåt liknande, det går väl sådär..problemet som med det mesta när det gäller träning, ligger hos en själv..jag är inte konsekvent och har taskigt tålamod..
Vince gick bättre i koppel innan..inte fot,men nära och med hängande koppel..NU som en galning längst fram..;) och jag som en galning i andra ändan..försöker komma på vad som ändrats..han går helt ok utan koppel..men ibland måste man ju ha koppel på..
Här hemma har snön nästan helt försvunnit och man kan ana lite vår..;)

 
Carolin och Malte

Carolin och Malte

5 mars 2011 09:32

Hej!

Hur gammal är Vincent nu? Och vad tränar ni? Jag har inte tittat in här på ett tag så jag har nog inte riktigt koll.

Min kille här blir 1 år i april och går rätt bra i koppel. Brukar du använda godisbitar/leksak för att Vincent skall fokusera på dej vid promenaderna? Vi har övat en del sånt med Malte, men han triggar väldigt bra på godisbitar och inte leksak.

Hoppas ni får en härlig helg!

http://maltesdagar.bloggplatsen.se

Catja Lindeblad

5 mars 2011 14:26

Hej!
Vad kul att du tittade in igen..;)
Vince blir 2 år den 10 maj..
Vi har börjat vårdhund skolan..
Vince är ju redan med mig på jobb..men denna utbildning visar hur man kan använda hunden i vården och synnerhet demensvården..
Det är mycket att lära in..
Vi har gått lydnads kurser innan, så vissa saker är lika..
Vince gick hyfsat i koppel innan..nu är han helt "galen"..;)
Använde mig av boll innan..men nu är det klickern och godis..och ja ibland blir det boll också.
Trevlig helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards