Direktlänk till inlägg 21 april 2010

Rymmare...

Av Catja Lindeblad - 21 april 2010 20:34

 I dag var jag hos läkaren..sökte för ryggen..men hamnade under EKG maskinen..fasteprover i morgon..det handlar om KOLESTEROL..så nu gäller det att hålla igen på kakorna, gräddsåserna,chips..ja allt det där goa..o in med äcklig frukt o grönsaker:(

Ryggen ska få sitt också..Rtg på fredag..man hinner inte mer än fylla 50 förrän det kör i gång!


Sen var det möte på jobb och FANTASTISKT goda kakor..då hade jag redan förträngt alltihopa och åt kakan med god aptit men jag tror bestämt att det var morötter i den o då är det väl ok!?!

A berättade att hon laddat upp för Vince i sitt skåp, lite smått o gott och var angelägen o höra när VINCE kom till jobb..inte så mycket när JAG kom;)))


Var ett varv inne på jägersro innan jag styrde hemåt..ett regnställ blev resultatet..ett rejält sådant..800 riksdaler, så ett rejält pris också;) tyckte jag..men man är ju ute i ur o skur så...


Turen blev till backen i dag igen..träffade först Sessan med matte   sen kom Zindy   sen sheila   och till sist en liten Busan:)  

Vince har den senaste veckan varit väldigt taggad..svansen som en propell..vispande runt runt o så där lite darrande och han är MYCKET mer intresserad av allt där inne i skogsdungen och ravinen än av mig och godis...  

Så han stack....med Zindy...

För min del var jag närmare en psykos än jag varit tidigare...jag vrålade..men han sket väl i det..visselpipan sket han också i..det enda som hände var att det slog lock för MINA öron.

Nå jag gjorde väl alla fel man tänkas kan..hur jag nu kunde inbilla mig att jag kunde springa fatt honom..tur för honom att jag inte kunde...sen kom dom..och det blev koppel..o hade det varit min son hade han fått utegångsförbud och indragen veckopeng:)) nu fick han sitta o skämmas ett tag fast han såg inte ut att göra det så särskilt mycket..mitt lilla svansbarn;)  


I morgon SKÅNES FAGERHULT:) och kurs på kvällen..nu en kaffetår..o jag får inte glömma att jag ska vara fastande i morgon..har skrivit en stor lapp och lagt på bordet i fall allt minne är bortblåst till imorgon!

Tjolahopp.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards